zypher_ut Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Har noen av dere sett evolvEd (laget av dga01, kjempebra program)? Der er det sånn at etter hvert som man kommer på en ny linje i tekst-feltet, så vises det også ved siden av hvilken linje man er på, og hvor mange linjet det er. Det jeg lurer på er hvordan man får til å lage noe sånt? Jeg holder på med en text-editor selv (fullstendig nybegynner), og synes det var litt tøft. Det er også sånn at når du tar vekk en linje, så tar den automatisk vekk en linje fra "telleren" på siden... Endret 23. juli 2004 av zypher_ut Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Selv om du er nybegynner, tar jeg sjansen å anbefale deg dette programmet. Koden er utviklet av EliteVB, så framgangsmåten fungerer helt og holdent på avanserte teknikker som subclassing og API-calls. Men hovedsaken er at det fungerer, og du kan meget enkelt implimere (legge inn) koden i programmet ditt. Når du kommer til artikkelen kan du like så godt hoppe over all forklaringen, og trykke direkte på Download. Ingen vits å lese forklaringen. Endret 23. juli 2004 av aadnk Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 MsgBox RichTextBox1.GetLineFromChar(Len(RichTextBox1.Text)) Skal du gjøre som på linken til aadnk (har ikke sett noe serlig på den) kan du bytte ut Len med SelStart. Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Tusen takk, akkurat det jeg lette etter (selv om jeg ikke lærte stort av det ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå