AsconaB Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Trenger et program slik at jeg kan se filene på en nettside, slik som leech i Go!Zilla, men den er for dårlig. Bruker Smart FTP men den vil ikke logge på sider med pass. Hvordan gjør jeg dette ? Mener å huske det gikk ann å skrive brukernavn og pass i selve addresen så gikk det, eller ? Da får man kanskje ikke kommet seg til underkataloger. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Skjønner ikke helt hva du vaser om.. Du vil ha FTP-tilgang til en nettside ved å skrive noe i adressefeltet? I så fall: ftp://[email protected] <-- da får du opp en dialogboks hvor du skal skrive inn passord. Evt. kan du bruke ftp://brukernavn:[email protected] (tror det var sånn det skulle være) Endret 23. juli 2004 av Loomy Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Hmmm, var litt vanskelig å forklare dette. Men er det ikke mulig å se på enver nettside gjennom et ftp program ? Problemet kommer når jeg skal logge inn på nettsiden. Får beskjed om å skrive mail addr. som pass når jeg logger på som anonymous, men da blir det 2 @ i linja slik at addr blir invalid. sånn : ftp://anonymous:[email protected]@host.com funker heller ikke å bare skrive ftp://[email protected] for da kommer det ikke opp noen boks om passord i det hele tatt. Går ikke å bruke mitt vanlige brukernavn og passord som jeg vanligvis bruker for å logge på siden, rart. Eller er det slik at man ikke får ftp tilgang ? enda man har tilgang ved vanlig browsing ? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Ånei, man får ikke tilgang til FTP'en på en side sånn uten videre. Kun hvis FTP-serveren er satt opp til å akseptere anonyme brukere går det an - noe 99,9999^5% av "normale" webhotell ikke tillater. Endret 23. juli 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå