Gå til innhold

Amitech 19" lcd

Radial

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal prøve den litt før jeg bestemmer meg.

Skjermens tekniske data:

Generelt

Model 640

Type nr. L19C0D060

FCC ID PJIL19C0D060

A-Si TFT Active Matrix LCD

1280 x 1024 (SXGA) maks. opløsning

0.294 mm Pixel Pitch

19" synlig skærmstørrelse

376(H) x 301(V) mm aktiv skærmstørrelse

170 grader synsvinkel venstre/højre

170 grader synsvinkel op/ned

250cd/m2 lysstyrke (typisk)

500:1 kontrast (typisk)

25msek svartid

16,7 millioner farver

Analog RGB (15 pin D-sub) indgang

Digital TMDS (DVI-D) indgang

Energy Star / VESA DPMS / NUTEK energispare funktion

VESA DDC 1/2B Plug´n´Play

TCO 99 lavstråling

2 x 2 watt højtalere

Stik til hovedtelefon

75mm x 75mm VESA FPMPMI montage

On-Screen-Display (OSD)

Funktioner

Lys/Kontrast

Horisontal/Vertikal placering

Farvestyring

OSD placering

OSD timer

Reset

Sprog

Automatisk justering

Valg af input

Frekvensfase

Volume

Mute

Billedopdatering

Analog R.G.B input: 800 x 600 Non-Interlace, 75Hz

Analog R.G.B input: 1024 x 768 Non-Interlace, 75Hz

Analog R.G.B input: 1280 x 1024 Non-Interlace, 75Hz (60Hz anbefalet)

Digital TMDS input: 800 x 600 Non-Interlace, 60Hz

Digital TMDS input: 1024 x 768 Non-Interlace, 60Hz

Digital TMDS input: 1280 x 1024 Non-Interlace, 60Hz

31-64KHz horisontal scan frekvens

56-60Hz vertikal scan frekvens

135MHz video båndbredde

Elektriske værdier

100 - 240 AC Volt, 50 - 60 Hz

≤ 45W maks. effektforbrug

≤ 5W standby effektforbrug

≤ 5W softoff effektforbrug

Dimensioner / Vægt

441(B) x 420(H) x 185(D) mm

Vægt ca. 6.2 kg

Godkendelser

TCO 99

ISO 13406-2, Class II

Semko

CE

cULus

TÜV-GS

FCC Class B

EN55022-B

VCCI

Lenke til kommentar

Førsteinntrykk

Etter å ha prøvd skjermen et par timer i natt, så kan jeg i alle fall si at jeg er imponert. Kanskje det kommer av at jeg har dårlig sammenligningsgrunnlag. Men fakta er at skjermbildene er knivskarpe. I forhold til min ett år gamle 21 " crt så er det stor forbedring i klarheten. Jeg ser rett og slett detaljer som jeg ikke la merke til før. Fra forskjellige tester ser jeg at man ofte vektlegger fargegjengivelse. Jeg vet ikke om det finnes spesifikke programmer som er egnet for å teste dette, men det jeg _ser_ er at fargene er slik de skal være - om mulig enda tydeligere enn på crt skjermen min.

Spill

Her må jeg teste mer.

Men i bubble trouble så kan jeg skimte et visst etterslep, selv om det ikke er mye.

- Jeg testet deretter litt Hitman Contracts, og her var det nesten umulig å legge merke til noe etterslep. Jeg la imidlertid raskt merke til den fantastiske billedkvaliteten. Alt er krystallklart. Det er nesten som om den minste lille ting på skjermen får nytt "liv" ved at den fremstår betydlig klarere og mer definert enn på CRT skjermen.

- Så testet jeg litt Deus Ex: Invisible War. Her var tendensen til etterslep litt tydeligere, men nok en gang så var det skarpheten i bildene som fanget oppmerksomheten.

- Siste ting jeg gjorde før jeg kom meg i seng var å teste Enemy Territory på en servere med 24 spillere. De som har testet ET vet at ting kan gå rimelig fort unna her, så jeg forventet et merkbart etterslep. Til min store overraskelse var det nærmest ikke eksisterende. Nok en gang: Billedkvaliteten var nærmest sjokkerende bra, og jeg måtte sjekke cfg´en min for å se om instillingene var endret...

Teste mer senere i dag..

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere så er det vel helt forskjellig hvordan folk oppfatter etterslep. Til sammenligning kan jeg godt spille Far Cry med mellom 20 og 30 fps, men til gjengjeld synes ikke en kompis av meg at noe under 35-40 er akseptabelt...

Lenke til kommentar
en 19" med 25 ms uten etterslep...

meget tvilsomt spør du meg...

Men som jeg sier er det jo etterslep der. Problemet mitt er at jeg ikke har et sammenligningsgrunnlag, så det er vanskelig å si hvordan dette etterslepet er i forhold til andre skjermer.

Mitt inntrykk er i alle fall at dette slett ikke var så ille, og at det var bedre enn forventet, samtidig som skarpheten i bildene var imponerende.

Skal teste mer i kveld før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar

For de som har interesse:

Testa dette bubbletrouble spillet i fullscreen nå, og da vises etterslep ganske godt på de ballene som spretter. Ikke til å unngå å se.

Av alle spillene jeg testa så er etterslepet tydeligst i Far Cry.

Men totalt sett så liker jeg skjermen veldig godt, og med tanke på at jeg kan kjøpe den for under 1/2 pris, så vurderer jeg sterkt å slå til.

Det hadde vært gøy å sett hvordan denne skjermen ble vurdert i forhold til de 19 " som har vært testa her på hw.no :p

Leif-Edit

Endret av Radial
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...