CSSSK Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Har selv hatt dette settet i litt over et halvt år nå, og er veldig fornøyd. Har kjølt min tb 1200 ganske så bra, men nå lurer jeg litt på hva som er gæærnt... Før på et KT7A hk var forskjellen på vanntemp og max load cpu temp på ca 10 grader, ganske greit når vanntempen aldri kom over 25 grader. CPU'en var da klokka til rundt 1500. Jeg har tatt vannblokka av og på ganske mange ganger, og på slutten fikk jeg en forskjell fra vanntemp til cpu temp på opptil 20 grader! Dette var riktignok etter at jeg voltmodda kortet mitt og kjørte på 2,1V, men allikevel syns jeg det var mye. Kjørte jeg spenningen ned til 1,85 igjen lå temp-forskjellen på rundt 15 grader. HK mitt tok kvelden en dag, og når jeg skifta hk så jeg at det var blitt noen bittesmå riper under vannblokka. Temp-forskjellen mellom vann/cpu er fortsatt på 15 grader ved 1,85V og 1000 MHz. Hva er grunnen? Kan de små ripene ha så mye å si?? Jeg bruker AS2 forresten... Ville satt pris på om noen gidder å poste sine erfaringer med forskjell på vanntemp/cpu temp. Ta også med spenning og frekvens på cpu... Hvis jeg ligger veldig langt under gjennomsnittet får jeg vel planslipe litt eller finne på noe annet lurt... Takker for alle svar! Lenke til kommentar
qwerty Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Husk at temp måleren i socketen ALLTID viser feil!!! Lenke til kommentar
sten Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 har en xp 1700 @ 1729mHz swiftec blokk og rad. m 2 papst12cm + en rimelig pumpe på ca 450L/t abit kr7a 133raid voltmodda til 2,05-08 volt. DA ble det varmere ja fra 1.85v til 2,05 økte cpu med ca 10 grader, vannet økte fra ca 23 g. til nesten 28g. dvs. dette er målt i vann og nær core med digi.termometer som viser maks 1 g. feil. ikke nok med det men spennings regulatorene 6stk på hk ble styggelig varme, økte fra 37g.maks opp til 49 ved maks load. disse skal jeg derfor ha små høye kjøleribber på nå. dette kan jeg bekrefte ja. resten av problemet ditt kan jeg ikke svare sikkert på. men klart at riper ikke er bra, du bør "gå" over med feks 1200 papir, og til slutt feks tannkrem eller annnet poleringsmiddel som har en grad på 2500 e.l. jeg bruker forøvrig artic silver 3 Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 Okay, takker for svar. Får vel planslipe litt da, tenker jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå