Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISDN piiing..

Anbefalte innlegg

Jeg har ett billion isdn kort, en kompis har ett asuscom, han har bedre ping på q2 enn meg og når han linker her og vi kobler internett opp på hannes maskin får jeg like bra ping når vi deler med ishare. Har dette med ISDN kortene å gjør ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Xiphos skrev (2002-04-24 20:21):

Jeg har ett billion isdn kort, en kompis har ett asuscom, han har bedre ping på q2 enn meg og når han linker her og vi kobler internett opp på hannes maskin får jeg like bra ping når vi deler med ishare. Har dette med ISDN kortene å gjør ?

Kanskje, men sannsynligvis ikke... ISDN kort er enten såkalte passive eller aktive... Passive er billigere og bruker CPU/Maskinressurser i større grad enn aktive som har egen prosessor og minne... Dersom begge kortene er såkalte 'passive' spiller altså maskinen også en rolle... Mer sannsynlig under forutsetning av at dere bruker samme ISP er imidlertid at kompisen din har fått en bedre forbindelse... Opplever av og til stor forskjell på Telenors rabattnummer 1533xxxxxx kontra det vanlige nummeret for ISDN oppkobling...

Dersom dere har ulik ISP og/eller ev. ringer ulike numre, prøv en gang å koble opp mot samme ISP/Nummer samtidig og sjekk med en ny ping....

[ endret av trn100 den 2002-04-26 21:13 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Xiphos skrev (2002-04-30 00:54):

Testet å koble opp med hans nummer.. men fikk forsatt dorligere ping enn han har.. På boksen jeg fikk isdn kortet i står det ingenting om passivt eller aktivt.. hvordan kan jeg finne ut det ? Det kostet 490,-

Da er det helt sikkert den vanlige utgaven, dvs. passivt... Antar at det er det kompisen din også har...

Kobler dere opp med samme hastighet?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-30 07:37, gthaman skrev:

Hvor mye i ping er det du snakker om her? Er det 10 i ping syns jeg det er totalt uvesentlig, med hvis du ligger på rundt 40 eller mer i forskjell er det skandale.

I Quake2/3 merker man lett forskjell fra 30-40 i ping. Og forskjellen mellom 30 og 50 er jo helt sinnsyk.

Lenke til kommentar

Quote:

Xiphos skrev (2002-04-30 18:18):

han har en litt kjappere pc enn meg. jeg har PII 400 og han har PIII 500. Kan dette ha så mye å si på pingen ?!

Litt arbeid kanskje, men hva med å bytte kort bare for å teste? Minne har også en del å si om dere har samme type ISDN kort... Jeg fikk ikke tak i om dere bruker samme ISP?

Lenke til kommentar

Jeg har det nevnte kortet ,men jeg spiller ikke q2.

Spiller litt cs for og slappe av ,og da ligger jeg på ca.80.

Da er det en stor server med 32 spillere ,men jeg gikk i alle fall ned ca.10 i ping etter at jeg byttet fra telenor til tiscali

Lenke til kommentar

Har begge tiscali world online, og begge har samme type abbonemang. Han har 128mb ram og jeg har 320mb ram. Men han har kjappere prosessor.. Skal teste hans isdn kort når vi får anledning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...