panzerwolf Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Har et gammelt videoopptak som skal brukes i en film, men lyden er litt skurrete. Er det noen enkel mulighet å fjerne dette på i Adobe Premiere? Kan godt bruke andre programmer også (helst gratis), men helst Premiere da den tyngste delen av filmen allerede ligger inne som prosjekt der Hilsen en som har mista brukermanuelen til Premiere Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Om ingen har noen tips til Premiere; har noen tips til et lydredigeringsprogram som kan brukes? Gjerne gratis om mulig Lenke til kommentar
Murty Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Du kan bruke Equalizern i premiere for å redusere støy. Men du får det nok ikke helt bort.. finn ut hvilken frekvens støyen ligger på og skru ned den frekvensen i equlizern. Det vil da bli anderledes lyd på den lyden du skal ha med på filmen. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Cool Edit Pro har en flott nosie removal plugin, jeg er ganske sikker på at de har en gratis evaluation utgave.. Kanskje Audacity har dette? Jeg har ikke sett, men du burde teste denne først, siden den er helt gratis http://audacity.sf.net Lenke til kommentar
babanan Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Steinberg Clean er et lydprogram bergnet på å fjerne lyd fra vinyl og kassett-opptak. Jeg har med hell renset lyd fra gamle VHS-kasetter med dette programmet. Det er desverre ikke gratis. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Takker for tips! Desverre måtte videoen av praktiske årsaker leveres allerede i dag (og hadde jeg fulgt mer med tråden hadde jeg kanskje rukket å fikse det), men jeg kan prøve ut disse tipsene på DVD-versjonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå