Gå til innhold

win2k server + win98

Anbefalte innlegg

kjører et dual-system med win2k server og win98. av en eller annen merkelig grunn, så starter win2k chkdsk etter at jeg har kjørt win98. finnes det en grei måte å disable dette på? eller er det standard? begge os'ene kjøres på fat32, men hadde det samme problemet da jeg hadde win98 med fat32 og win2k med ntfs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg valgte å bruke fat32 pga at NÅR (ikke hvis) win2k går ned, så sitter jeg her uten mulighet til å få ut data'ene fra d-partisjonen. kan jo være kjekt å slippe å laste ned alt sammen en gang til. (jada, det er noe som heter backup, men jeg er en lating!)

grunnen til win98 fremdeles får henge med er pga at ikke alle spill funker i win2k (spiller ikke så mye)

sikkerheten i win2k er en vits fra før av. ntfs har svært lite å komme med (greit, man kan sette passord på filer og kataloger, men hvor mange der ute gjør det?)

desutten, så tar zonealarm seg av sikkrheten. stopper alt. antivir'et er fra ontrack. heter fix it. har også trøbbel med det iblandt, fex å kjøre websider som http://fightclub.nettavisen.no/. da spretter blåskjermen frem og forteller meg at tmfilter.sys har gjort en fatal feil -> dumping memory to disk. så teller denne til 100 og starter maskinen på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...