Gå til innhold

Skjermkort Ødelagt ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er ødelagt bør værtfall maskinen begynne å pipe. Om en kabel eller noe er løs som fører til at bildet på skjermen forsvinner vil du alikevel høre maskinen jobbe.

 

Edit:

 

Pål, du må vel være den eneste som klarer å ødelegge et skjermkort etter 5 minutters bruk :D

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
Om det er ødelagt bør værtfall maskinen begynne å pipe. Om en kabel eller noe er løs som fører til at bildet på skjermen forsvinner vil du alikevel høre maskinen jobbe.

 

Er vel ikke alle feil på skjermkortet som maskinen begynner på pipe for. Har vært borti at skjermen kan være svart på grunn av feil på skjermkort uten at maskinen peip likevel. Dersom skjermkortet ikke står skikkelig i eller ikke står i idet hele tatt så piper det nok.

Og han som startet denne tråden sa at kortet først fungerte og etter en reboot så stoppet det å fungere så er det neppe det som er galt. Annet enn at kabelen faktisk kan ha falt ut...

 

Pål, du må vel være den eneste som klarer å ødelegge et skjermkort etter 5 minutters bruk :D

 

Jeg har hatt 2 kort nå på rappen som har funket fint i en veldig kort periode. Første kort (R9700AIW) funket i 1mnd, kort nr 2 (R9800AIW) funket i 3-minutter før feilen ble oppdaget...

 

Men jeg er fortsatt ikke sikker på om det er skjermkorte eller noe annet det er feil med. (se annen tråd om "feil på skjermkort PowerColor ATI Radeon 9800 AIW Pro").

Har nå satt tilbake mitt gamle Geforce3 kort intill ny PSU foreligger...

 

Tips til den som startet tråden: Sjekk de første meldingene som er på forumet her, står noen enkle tips der du kan sjekke. Dersom ikke noe av det funker så kan det kansje være greit om du legger ut litt mer info om på HVA du har forsøkt og HVILKE hardware du har; skjermkort, hovedkort og cpu. Samt drivere du bruker kan være greit å oppgi for at vi lettere skal kunne hjelpe deg.

Endret av F0NIX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...