lysbryter Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Jeg har: - Gainward GF3 Ti 200 128 Mb med TV-utgang - LG 19" skjerm - Grundig 20" TV (mono-lyd). Når jeg har sett på filmer (DVD, divx, SVCD) hittil, har jeg brukt PC-skjermen, og er fornøyd med det. Men ville det blitt bedre bilde ved å bruke fjernsynet via TV-utgangen på skjermkortet? Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Personlig syns jeg det blir vesentlig bedre på TV, bilde på skjermen er så detaljert at man tydelig ser "artifacts" i bilde - når man viser dette på TV blir det ofte borte. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 per definisjon så blir neppe bildet noe bedre på tv'en men jeg vil si at det er en smakssak. tv'en har bra nok oppløsning til å vise det meste med ok kvalitet. (bortsett fra dvd som kan faktisk være litt høyere oppløsning enn det reelle antall horisontale linjer på en europeisk tv. dog ikke noe stort fravik.) Lenke til kommentar
JSS Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Jeg kan garantere (tror jeg... ) at å bruke 19" skjermen din er bedre enn å bruke TV-ut'en. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 En PC-skjerm er skarpere i bilde og har ingen horisontale linjer. Derfor synes feil mye bedre på en PC-skjerm...og som alle vet så er ikke DivX akkurat noe DVD-kvalitet. Tror de fleste vil syntes TV er mer normalt å se film på enn en PC-skjerm, men for de som ikke har 100hz-TV, så er det nok mer behagelig å glane på en skjerm med 85hz+ Bruker selv TV`en til div. og sitter med en Philips 32" toppmodell med 100hz og linjedobler, og ja bildet blir mer enn ok... :smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Å kjøre bildet ut på en mono 20" tv blir dårligere enn din 19" LCD. Du har mye bedre bilde nå, enn du vil få med tv'en. Men hvis du har tven på stua, så er det bedre da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå