Gå til innhold

Ingen exe. filer vil funke!

Anbefalte innlegg

Har noen seriøse problemer, jeg...

Det hele begynte med at IExplorer begynte å oppføre seg rart. Ved feks glaning av bilder, hvor bildene popper opp i et nytt vindu, frøs dette vinduet og nektet å la seg lukke uten å gå inn på Ctrl+Alt+Del og kverke hele iexplorerprosessen. Så, naturlig nok, tenkte jeg Virus/Trojan og kjørte en scan med mitt Panda antivirus, fant ingenting, kjørte gjennom med AdAware6, SpyBot og spyhunter, pluss at jeg sjekka litt gjennom ting med RegClean. Fant ingenting..

Så jeg gikk til hjemmesiden til Panda, kjørte en on-line virusscan der, og mens programmet ble lastet ned kjørte cpu'en min 100%. Sjekka Windows Oppgavebehandling, og der stod det at noe som het titjobs.exe stod for forbrenningen. Kjørte et søk etter den exe-filen, og fant den, pluss to andre titjobsfiler i Panda Antivirus mappen min. Søkte på nettet etter titjobs.exe, og da startet Download Accelerator med en gang og lurte på om jeg skulle laste ned en slik fil, fra e.msn.com, om jeg ikke tar helt feil. Synes jo dette høres litt merkelig ut, særlig med tanke på at jeg tviler på at panda ville ha laget en fil som het noe slikt som titjobs.exe

Overkjøring av Antivirusprogrammet? Jeg tror det. Men jeg har søkt rundt, både hos panda og hos microsoft, og finner ikke noe på dette. Nå er da problemet at det stod et sted at jeg skulle slå av automatisk systemgjennoppretting og kjøre en ny test, for virus kunne befinne seg der og ville ikke bli slettet om systemoppretting var gående. Gjorde dette, og da traff dritten vifta, som det heter. Ingen exe. filer vil starte, eneste funksonen jeg har tilgang til i kontrollpanel er mappealternativer og nettverksinnstillinger. Alt annet; dødt. Word, Corel Draw, WMP9, WinAmp, RegEdit, MSN Messenger, ZoneAlarm, ingenting fungerer. Jeg hadde jo kjørt en Norton Ghost da jeg innstallerte maskina, og håpet på å kunne få gjennopprettet maskinen gjennom den skiva, men den vil ikke leses. Til og med ikke Windows cd'en funker. Får opp skjermen, men ingen av knappene der inne virker. Eneste som funker nå er nettet og det å gå inn i mapper. Ja, får opp bilder lagret på maskinen også, og nettverkstilkoblingen min fungerer. Jeg kjører XP Pro på begge maskiner, men serveren min fungerer fint.

Jeg hadde problemer med å spille av mpeg-filer en gang, men da hentet jeg bare den filen jeg manglet ifra serveren min (fikk en feilmelding om hvilken fil det gjaldt). Men her er det ingen feilmeldinger, ingen varsler, så jeg vet ikke om jeg mangler noe, eller hva det er.

Finnes det noen der ute som har vært borti det samme, eller som kanskje har noen ideer? Vurderte å innstalere XP på nytt, men får ikke engang startet opp ifra cd-rom... Tar i mot råd med begge hender!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du!

Du kan prøve dette:

First thing is to download and run "exefix" from this link:

http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/exefix.reg

Re-boot after.

-----------------------------------

Go to http://computercops.biz/downloads-cat-14.html , and download the latest version of CWShredder by Merijn Bellekom, the creator of Hijack This. (Its the 6th item on the download list)

Run it, press 'Fix', and allow it to fix all it finds.

And remember to click "Fix" (Not "Scan only")

After its done its thing hit the"How do i prevent reinfection" tab....

In particular pay attention to the patches for the operating system regarding the ByteVerify vulnerability which is how you got infected in the 1st place.

Re-boot again.

Det er faktisk mulig at den første .reg fila ordner alt sammen, men gjør som det står i resten av posten for og være på den sikre siden. Da beskytter du deg også i samme slengen! :)

Lykke til! Skal på kino nå jeg så jeg sjekker innom igjen når jeg kommer hjem igjen!

Lenke til kommentar

Takker for svar, SinIC, skal sjekke det ut nuh! Var på Nightwish konsert igår, stakk rett etter innlegget mitt, derfor litt sent svar :D

Så da setter jeg igang, med dundrende hode og pipende ører! Skal gi svar så fort ditt råd er sjekket ut og gjennomført!

Lenke til kommentar

Ok, dette var planen min for idag, før jeg skulle på nok en konsert.. Ta ut harddisken med opperativsystemet på serveren min, putte den inn i hovedmaskinen og prøve å formatere den ødelagte partisjonen med windows på, for så å kjøre en ny innstalasjon, deretter innstalere den Ghost'en jeg hadde lagret på DVD av opperativsystemet mitt.

SinIC, du sparte meg for MANGE timers arbeid! Du er en engel, dette tok jo bare noen minutter! Alt er tilbake, alle ikoner i systemtray, filer virker igjen, og jeg fikk fjernet en eller annen greie med CWshredder. Endelig får jeg åpnet WMP9, Hørt på musikk mens jeg skriver og brukt tegneprogrammet mitt! Vet ikke hvordan jeg skal få takket deg nok! Håper at du er fornøyd med å ha virkelig reddet dagen for noen der ute! Takker og bukker og skraper igjen!

Lenke til kommentar

Konserten idag var bra, men toppet nok ikke den i går :grin:

Gikk forbi Rockefeller på vei hjem fra Simon & Garfunkle, og hadde veldig lyst til å kjøpe ny billett til Nightwish der og da, siden de gikk på scenen idet jeg passerte! Men, sliten nå, og har heller tenkt til å sitte her og nyte en maskin som funker igjen, takket være ditt råd! Mange takk igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...