asimov Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 http://www.ljudmakarn.se/default.asp?getpa...D289%26menu%3D1 er vel en av de beste ampsa i den prisklassen som lett kan skaffes i norge. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 http://www.ljudmakarn.se/default.asp?getpa...D289%26menu%3D1 er vel en av de beste ampsa i den prisklassen som lett kan skaffes i norge. Tilgi meg vis jeg virker litt tett her, men jeg har aldri brukt høretelfonforsterkere til personlig bruk, og følgelig ikke testet de noe særlig, hva er det egentlig som skiller en hodetelefonforsterker fra en vanlig forsterker med hodetelfonutgang? AtW Lenke til kommentar
JensL Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Tilgi meg vis jeg virker litt tett her, men jeg har aldri brukt høretelfonforsterkere til personlig bruk, og følgelig ikke testet de noe særlig, hva er det egentlig som skiller en hodetelefonforsterker fra en vanlig forsterker med hodetelfonutgang? Godt spørsmål. Hovedårsaken er at hodetelefonutgangen på de fleste forsterkere er av meget tvilsom kvalitet. Enkelt og greit. Mange litt mer forseggjorte forsterkere har også en helt grei utgang, men de er heller unntaket enn regelen. En god hodetelefonforsterker er laget for å drive det meste av hodetelefonene, og kun gjøre det. Her finner du en meget interessant artikkel om emnet: http://www.fixup.net/talk/topic.asp?TOPIC_ID=56 Lenke til kommentar
JensL Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Jeg har nestemt meg for å kjøpe amp til de. Jeg vil gjerne få utnytta det meste som bor i headphonsa! Noen som har noen forslag, er helt grønn på dette her. Har en grense på 2000,- Vil gjerne bestille fra en norsk nettside. Heh...da har jeg lånt meg en Rega Ear for litt testing... Denne fungerer aldeles utmerket med Beyer DT880, bra punch i bassen og diskanten blir ikke for lys heller. Knallbra til prisen. Nå har forresten HPX.no Rega'en i lista også. 1.790,- + frakt. Ikke så ille. Koster vel 2.095,- SEK i Sverige. Får håpe fler får øya opp for litt kvalitetsforsterkning til gode hodetelefoner, det hjelper så absolutt. Også på lav-ohms saker, selv om du får nok volum, har en dedikert forsterker mye bedre kontroll over strømmen. Good stuff. Lenke til kommentar
PeGG.oslo Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 da var beyerdynamic dt990 pro kjøpt inn, kjøres sammen en nad s100 forforsterker og en sony sa-wx 900 sub samt m-audio revo Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Er du fornøyd med de PeGG? Lurte litt på åssen de var. Flott av HPX Skal bestille fra de så snart jeg har penger! Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Gad, for noen feite hodetelefoner. Beyerdynamic DT660. Kanskje litt dull bass, men er vel bare noen instillinger det så, utrolig behagelig og ha på seg også, blir ganske isolert, men det er jo bra. Lenke til kommentar
JensL Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Beyer DT660 er virkelig bra saker. En av de bedre lukkede hodetelefonene jeg har hørt. Lyden vil gå seg litt til etterhvert, og bli enda bedre. Det gjelder også bassen. Elementene "løsner" litt etter 20-50 timers bruk. Diskanten vil bli litt mykere. Beyer DT990 Pro likte jeg veldig godt. Råtøff bass, og mye gode detaljer i toppen. Virkelig morsom å høre på. Også er de av (nesten) skuddsikker design. Deilig retro-look. Jeg kommer til eie en slik en gang. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Jeg har alt prøvd AKG K-171S til kr. 1 495.- men var litt missfornøyd med lyden. Istedet fikk jeg bytta til AKG K-240S som jeg må si er helt fantastisk! Overaskende pris; kr 1 495.- Da jeg kjøpte de kostet de rundt 1 700.- Lenke til kommentar
JensL Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Jeg har alt prøvd AKG K-171S til kr. 1 495.- men var litt missfornøyd med lyden.Istedet fikk jeg bytta til AKG K-240S som jeg må si er helt fantastisk! Overaskende pris; kr 1 495.- Da jeg kjøpte de kostet de rundt 1 700.- Interessant. Det er mange forskjellige meninger om AKGs hodetelefoner. Grunnen er nok at AKG lager saker til mange forskjellige bruksområder. Noen er tilpasset bruk for TV-personell, og andre er mer tilpasset lydstudiobruk. De du nevner, K171S og K240S er nok ment for litt forskjellig bruk. Den ene er helt lukket, mens den andre er halvåpen. Det kan gi ganske store forskjeller i lyden. Jeg har alltid syntes det har vært litt vanskelig å finne fram blant AKGs saker. De har f.eks. minst tre forskjellige utgaver av K240. Litt synd, for AKG kan definitivt lage hodetelefoner. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 For hjemmebruk vil jeg anbefale K501 fra AKG. De har fantastisk mellomtone og diskantoppløsning, men ikke mye dypbass - så vit at de ikke passer like godt til all musikk. Studiomodellene har ofte langt høyere impedans (250-600 ohm) og passer derfor best til proff-utstyr. Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 En kammerat av meg har fått snutten på god lyd nå, og han vil kjøpe en ny hodetelefon. Han skal bruke det mest til bærbart bruk, opp til 600kr er han villig til å betale. Vi har sett på Sennheiser HD497. Han vil ikke ha noe som er veldig stort. Som for eks. mine DT880. Lenke til kommentar
JensL Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 (endret) En kammerat av meg har fått snutten på god lyd nå, og han vil kjøpe en ny hodetelefon. Han skal bruke det mest til bærbart bruk, opp til 600kr er han villig til å betale.Vi har sett på Sennheiser HD497. Han vil ikke ha noe som er veldig stort. Som for eks. mine DT880. Hva med Beyer DT231? Litt over budsjettet (650,-), men det er MYE lyd for penga. Ganske små og lette er de også. Til bærbart bruk er Sennheiser PX100 og PX200 bra saker. Ikke så dyre heller. Bedre enn PortaPro, ihvertfall. Endret 21. august 2004 av JensL Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Han syns DT231 var stygge, likeså med PX sakene. Han likte visse HD modeller fra Sennheiser. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Jeg likte PX100/200! Billige var de og, så dette hadde vært noe for iPod'en min! Så var det å velge mellom åpen og lukket.. Lukket demper støy, er det noe annet for/imot ?! Lenke til kommentar
JensL Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Han syns DT231 var stygge, likeså med PX sakene. Han likte visse HD modeller fra Sennheiser. Hehe...ja, utseendet er nok det største problemet med DT231. For noen har det jo noe å si. Har forståelse for det. Hvilke Sennheisere likte han? Lenke til kommentar
JensL Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Jeg likte PX100/200! Billige var de og, så dette hadde vært noe for iPod'en min! Så var det å velge mellom åpen og lukket.. Lukket demper støy, er det noe annet for/imot ?! Hvis du skal bruke dem med en iPod, ville jeg faktisk valgt en PX100. Denne har mer bass, og det passer visst iPod'en bedre, siden den har lite bass i utgangspunktet. Det er visst ikke så mye innstillinger for diskant og bass i iPod'en heller? Men PX100 er jo helt åpen, så det kan være litt upraktisk siden den lekker lyd utover. Folk rundt deg kan bli irriterte hvis du liker å spille høyt. Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Han likte Senn. HD497 og 212PRO... Hva med disse? Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Er godt fornøyd med Technics RP-DJ1200 til 1500 kroner. Har også Pioneer SE-DJ5000 til samme pris og selvfølgelig har jeg også et par Koss Porta Pro. Liker Technics best av de jeg har.. Lenke til kommentar
JensL Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Han likte Senn. HD497 og 212PRO... Hva med disse? Har hørt litt på disse to. Jeg likte HD497 best, den hadde ihvertfall diskant... :-) Begge har mye bass, men HD212 Pro var litt overveldende. HD212 isolerer godt til å være såpass små, om ikke annet. Jeg syntes ikke de var så veldig komfortable heller. Litt harde puter og mye klemming. Hva med Beyer DTX700? Litt dyre, men sølvfarget ihvertfall... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå