Holmgr3N Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Men også hva vil gi best lyd ut fra Audigy2? Det er vel det jeg lurer mest på. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Jeg begynner å tvile litt. Etter å ha lest litt rundt så har jeg fått med meg at DT880 er ganske så tungdrevne. Leste litt på head-fi. Hvis man ikke hadde amp med de. Så ville du mangle mye av lydbildet. Bass, mellomtone osv. Er det slik eller er det volumet som ikke går så høyt. Hva vil gi best lyd rett ut fra lydkortet? Se bort ifra pris. - Senn HD595, 600, 650 - Beyer DT660, 860, 880 Kan også sette phon'sa i decoderen på Klipsch Promedia 5.1 anlegget mitt som er kobla til xboxen via Digital Decoder. Vil den virke som en slags amp? Vet ikke, men jeg legger merke til at sennheiser 650 har litt høyere følsomhet enn 600, så 650 er antakelig bedre enn 600 ihvertfall. AtW Lenke til kommentar
JensL Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Jeg begynner å tvile litt. Etter å ha lest litt rundt så har jeg fått med meg at DT880 er ganske så tungdrevne. Leste litt på head-fi. Hvis man ikke hadde amp med de. Så ville du mangle mye av lydbildet. Bass, mellomtone osv. Er det slik eller er det volumet som ikke går så høyt. Hva vil gi best lyd rett ut fra lydkortet? Se bort ifra pris. - Senn HD595, 600, 650 - Beyer DT660, 860, 880 Kan også sette phon'sa i decoderen på Klipsch Promedia 5.1 anlegget mitt som er kobla til xboxen via Digital Decoder. Vil den virke som en slags amp? Joda, DT880 er ganske tungdreven, men det går som regel ikke så veldig ut over lydkvaliteten, det er stort sett bare at volumet lavere. I mine ører er det ikke så ille som de sier på Head-Fi. Du vil få bedre og mer lyd med en forsterker, men det gjelder også hodetelefoner som er lettdrevne. Rett fra lydkortet vil nok DT860 høres best ut, mye fordi den vil ha et høyere volum enn de andre. DT660 vil ikke være langt bak. DT860 er rett og slett en knallbra hodetelefon, ikke så altfor langt bak DT880, og mer praktisk siden den er såpass lettdreven. Klipsch'en vil nok kunne hjelpe deg med å få et tilstrekkelig volum på de tungdrevne hodetelefonene, men kvaliteten på denne utgangen er visst ganske så stusslig. Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Jeg har allerede bestillt. Men det er jo ikke værre enn å sende tilbake hvis jeg ikke er fornøyd. Skal komme tilbake, når jeg har fått de. Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Har fått de. Inntrykket jeg fikk med en gang var veldig bra, de så "dyre" ut. Solid bygd, altså kvalitet. Jeg satt de på hodet med en gang uten å ha spillt de inn noe som helst. Tenkte jeg skulle sette på Sissel Kyrkjebøe. Dette var Hifi saker! Fikk gåsehud nedover ryggen! Men hvor lenge skal man spille de inn? Har enda ikke prøvd de på PC'n. På DVD film så kunne jeg godt hatt lyden ett hakk høyere enn det som gikk. CD gikk veldig fint. Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 En ting som er dumt er at jeg ikke får brukt skjøteledningen til pcn :/ Men lyden til pcn syns jeg ble enda bedre om jeg koblet den til Klipschen, akkurat høyt nok ble det også. Men det hadde greit å ha mulighet for å ta det enda høyere. Men er strålende fornøyd! Man hører alt! Lenke til kommentar
JensL Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Fint med tilbakemeldinger, absolutt interessant. Det er nok skikkelige Hifi-saker, ja. :-) Alt blir sluppet igjennom, helt ufarget. Når det gjelder det å spille dem inn, så kan det fort ta 20-100 timer. De blir bare bedre og bedre. Etter 200 timer tviler jeg sterkt på at de endrer seg noe spesielt. Du sier du ikke får brukt skjøteledningen...er det fordi pluggen er stor? Isåfall er det bare å kjøpe en liten adapter, denne "konverterer" den store pluggen til en liten, sånn som funker med lydkortet. Den koster ikke stort, og selv Elkjøp burde ha den. Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Jeg har nestemt meg for å kjøpe amp til de. Jeg vil gjerne få utnytta det meste som bor i headphonsa! Noen som har noen forslag, er helt grønn på dette her. Har en grense på 2000,- Vil gjerne bestille fra en norsk nettside. Lenke til kommentar
johang Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Meier-audio.de har en cordaamp som er bærbar. Den låter godt. Billig er den og. Og så er Jan veldig hyggelig og hjelpsom. Kontakten er mer solid enn på airhead. johanG. Lenke til kommentar
JensL Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Jeg har nestemt meg for å kjøpe amp til de. Jeg vil gjerne få utnytta det meste som bor i headphonsa! Noen som har noen forslag, er helt grønn på dette her. Har en grense på 2000,- Vil gjerne bestille fra en norsk nettside. Hvis du har 2.000,- som grense, burde du se litt på Rega Ear. Den koster vel 1.800,- og skal funke meget bra. Den kan brukes med impedanser fra 32 til 300 Ohm, det meste på markedet altså. Ellers har jo Oslo Hi-Fi Center Pro-Ject Head Box til 1.995,-. Denne har 3 innganger og kan drive 2 hodetelefoner samtidig. Når det gjelder lydkvaliteten på Head Box'en, er jeg litt mer usikker. Det er ganske mange på Head-Fi som ikke er helt fornøyde Da er de mer glad i Rega'en. Jeg vet ikke hvilke butikker som har Rega Ear, men www.mono.no er importøren. Kanskje de kan dytte deg videre til en forhandler. Heh...kanskje vi kan få HPX.no til å ta den inn. :-) De har vært åpne for slikt før. Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Etter å ha hatt dem nå i en uke, så må jeg si meg meget imponert! Nå koser jeg meg skikkelig foran PC'n! Etter at noen kammerater har fått prøvd, de har blitt målløse. Syns A2 klarer å drive de rimelig bra jeg. Men skal nok ha meg en amp uansett. Bare for å få utnytta de fullt ut. Når jeg får amp, hvordan kobler jeg dem på lydkortet. Medfølger det en kabel som jeg plugger i lydkortet da? Så plugger jeg DT880 i ampen. Hvis det ikke er mini jack så blir jeg sinna. Endret 5. august 2004 av Holmgr3N Lenke til kommentar
JensL Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Det jeg har gjort selv for å koble PC'en til forsterkeren, er å ha en litt lang ledning med liten jack i ene enden (fra A2'en), og vanlig RCA i andre (til forsterkeren). Men jeg bruker også et 4.1 høyttalersett, så jeg bruker en splitter i A2'en, slik at det blir 2 utganger fra A2'en, én til høyttalerne og én til hodetelefonforsterkeren. Alt du trenger av ledninger etc. kan skaffes hos nærmeste Elkjøp. Det kommer litt an på hvilken forsterker du går for. Vanskelig er det dog ikke. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Vil noen hjelpe nok en fortapt sjel og velge ut hodetelefoner? Tror ikke jeg vil bruke mer enn 1500 - 1700. Er ingen lydfanatiker, men vil gjerne ha kvalitet. Tenker og bruke de mye i spill, og musikk selvsagt. Hadde vært bra om hodetelefonene kunne sperret meste av lyden ute, slik man fikk det mest mulig intenst og stemningsfullt når man f.eks spilte spill. edit: har Audigy 2 jeg også. Kan muligens strekke meg litt lenger i pris, men da vil jeg vite at det er noe å bruke det på. Endret 8. august 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
JensL Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Vil noen hjelpe nok en fortapt sjel og velge ut hodetelefoner? Tror ikke jeg vil bruke mer enn 1500 - 1700. Er ingen lydfanatiker, men vil gjerne ha kvalitet. Tenker og bruke de mye i spill, og musikk selvsagt. Hadde vært bra om hodetelefonene kunne sperret meste av lyden ute, slik man fikk det mest mulig intenst og stemningsfullt når man f.eks spilte spill. edit: har Audigy 2 jeg også. Kan muligens strekke meg litt lenger i pris, men da vil jeg vite at det er noe å bruke det på. Hvis du er ute etter gode lukkede hodetelefoner, er utvalget noe mindre. Her er noen alternativer: Sennheiser HD280 Pro (ca.1.300,-) Meget kjekk sak som blokkerer ute MYE lyd, opptil 32 dB. Lettdreven, passer rett fra MP3-spillere. Mye god bass, men må kjøres inn ganske lenge før lyden åpner seg helt. Jeg har en HD280 selv....som jeg kanskje kunne solgt... Beyerdynamic DT250-80 (ca.1.600,-) Ganske liten og kompakt sak, knallsolid bygd. Behagelig å ha på, og er lettdreven. Meget bra lyd, ikke for lys og direkte og har dyp, rask bass. Isolerer ikke like mye som Senn HD280, men det er tilstrekkelig. Absolutt en du burde vurdere sterkt. Beyerdynamic DT770 Pro (1.900,-) God gammel skuddsikker klassiker. Er den hodetelefonen på markedet med råest bass. Skikkelig subwooferbass. Men den er tungdreven, så den passer ikke altfor godt direkte fra en MP3-spiller uten litt forsterker-hjelp. Isolerer meget bra, og er kjempebehagelig å ha på seg. Beyerdynamic DT660 (2.000,-) Kanskje litt dyr, men denne er en av de beste lukkede hodetelefonene jeg har hørt. Mye detaljer og god bass, isolerer like mye som DT770 Pro. I tillegg er den lettdreven nok til å kunne brukes rett fra MP3-spillere uten problemer. Sammenleggbar er den også. Knallbra saker. Da har du noen å vurdere ihvertfall. Pris tatt i betraktning, kan det godt hende at Beyer DT250-80 er det beste valget. Du får lese litt, og kanskje prøve å få hørt på noen. Spaceworld har ihvertfall Beyerdynamic. Webshop som har Beyer: www.hpx.no. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Takker for svar JensL.. Skal man ha Beyerdynamic DT770 Pro så kan man like så godt gå for Beyerdynamic DT660 eller hva?.. Du har ikke fått testet disse hodetelefonene i spill da? Kan disse være noe gode tro? Leste nå litt om Beyerdynamic DT660, de virker veldig gode. Holder foreløpig en knapp på denne om ikke noen andre har noe å anbefale. Er iallefall lukkede jeg er ute etter. Endret 8. august 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
JensL Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Joa, det er egentlig like greit å gå for DT660. Den største forskjellen er bassen i DT770, men den kan faktisk bli litt for mye hvis man ikke har forsterker av noe slag. Og DT660 er mer "korrekt", rett og slett mer Hifi. Det følger forresten med et ekstra sett puter til DT660, de er lagd av skinn. Jeg har testa begge to til spilling, og bassen i DT770 er knallmorsom, men DT660 er også suveren til slikt. Du blir virkelig dratt inn i stemningen og det er lett å høre hvor ting kommer fra. Fullstendig overlegent vanlige høyttalere, uansett hvor mange man har... Sony's DJ-hodetelefoner får generelt ræva kritikk for lydkvaliteten. Det er mye bass, men den er slapp og feit. Disse hodetelefonene er lagd for å spille svært høyt (ikke nødvendigvis pent) og med mye bass slik at DJ'ene kan matche tempo og høre hvor overgangene skal være. Ikke noe som passer spesielt bra til hifi, altså. Går du for DT660, får du virkelig bra saker som kan konkurrere med det meste på markedet. Det gjø'kke no at den er knallpraktisk heller. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Takker jens, blir DT660 på meg. Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 Jeg likte meget godt lyden i Beyerdynamic! Lyden i spill er suveren, mye morsommere å spille nå. Spiller for det meste WC3 og CS. Du får et par som er lettere å drive enn de jeg har. Så da har du det godt kveldene fremover Lenke til kommentar
asimov Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 http://www.ljudmakarn.se/default.asp?getpa...D289%26menu%3D1 er vel en av de beste ampsa i den prisklassen som lett kan skaffes i norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå