Eirikk Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Hei! Jeg lurer på om det er noen garanti på mobilene man kjøper hos komplett.no Skal kjøpe meg ny mobil, og det stod ikke noe om garanti der så jeg lurer på om det er det... Takker for svar.... Endret 23. juli 2004 av Eirikk Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Ja. De har garanti hos komplett.no tror det er 1års garanti Lenke til kommentar
Eirikk Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Det må jeg nesten vite sikkert... At det er ett års garati...eller flere... Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Det er minst 1års garanti på komplett.no og alle andre butikker. Det er slik av norsk lov. Lenke til kommentar
Eirikk Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Ok, da sier vi det... ett års garanti... Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Det er minst 1års garanti på komplett.no og alle andre butikker. Det er slik av norsk lov. Garantitid er ikke lovbestemt, og vil variere etter hva som er avtalt mellom kjøper og selger. Den vanlige feilen er å blande garanti med reklamasjonsrett. Reklamasjon er lovbestemt, og innebærer rett til å få rettet opp såkalt kjøpsrettslige mangler i minimum to år fra du kjøper varen. For produkter som er ment å vare i vesentlig mer enn to år, har du rett til å reklamere i fem år. Mange produkter blir markedsført med at det følger en garanti. Garantien kan være gitt av produsenten, importøren eller selgeren. Garantien gir deg som regel rett til kostnadsfri utbedring av feil og mangler innenfor garantitiden. Klippet og limt fra Forbrukerportalen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå