Gå til innhold

Noen prøvd Thermatake silent viking??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har HATT en silent viking. den funka bra den,god kjøling, helt til dagen tempratur målenen slutta å virke(under 35grader svak kjøling,over 35 grader god kjøling/temp.måler regulerer dette) brant nesten opp min stakkars AMD! i tillegg til at den jeg fikk fra DATABUTIKKEN.COM/NO var skeiv, så jeg fikk ikke god nok kontakt med prosessoren. ville ha kjøpt en annen. ps: kjøleren er veldig tung. ødlegger festet rundt cpu sokkelen!!!

[ Denne Melding var redigert av: TerjeJensen på 2002-04-24 20:28 ]

Lenke til kommentar

Den jobber som f*** under bordet mitt nå :smile: -Kjøleren altså.. Har et Asus A7A266 HK og AMD XP1600+ har idle temp på 49 grader med åpent kabinett. Kjølepasta som er brukt er Artic Silver 3, har runde IDE kabler og 2 kabinettvifter, så jeg fatter ikke hvorfor temp'en er så høy. Så jeg er IKKE fornøyd med Silent Viking - Eneste positive er at den støyer lite...

Hvis noen kan hjelpe meg å få ned temp'en så blir jeg VELDIG glad!

Ha en god dag alle sammen!

Lenke til kommentar

Bruker Silent Viking.

Bråker lite (sammenlignet med min forrige kjøler).

Men jeg synes den skrangler litt. Det er mulig det bare er mitt eksemplar.

Forholdsvis god kjøling.

40 grader idle på en XP1800 (med AS3).

Alt i alt, godt fornøyd.

-------------------

Epox 8KHA+

AMD XP1800+

2x256MB DDR Crucial Ram

ATI Radeon 8500 64MB Retail

Tt Silent Viking

etc...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-04 20:32, Lone*Desert-Fish skrev:

Går det ikke an å bytte ut vita på Silent Viking med en annen 80x80 vifte da?

Da får en vel bedre kjøling.......

Det som er bra på Silent Viking er vifta syns jeg. Ribba er det som suger. Tung og dårli festeø. Vurderer å feste vifta på swiftech'en min.. (se sigg)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-24 20:31, WebKnight skrev:

Den jobber som f*** under bordet mitt nå :smile: -Kjøleren altså.. Har et Asus A7A266 HK og AMD XP1600+ har idle temp på 49 grader med åpent kabinett. Kjølepasta som er brukt er Artic Silver 3, har runde IDE kabler og 2 kabinettvifter, så jeg fatter ikke hvorfor temp'en er så høy. Så jeg er IKKE fornøyd med Silent Viking - Eneste positive er at den støyer lite...

Hvis noen kan hjelpe meg å få ned temp'en så blir jeg VELDIG glad!

Ha en god dag alle sammen!

Må nesten le litt. 49°C? Jeg har en gammel CGK760 fra Taisol, og arctic silver II.

I Win2000 hadde jeg 37°C idle, i WinXP har jeg 41°C idle.

Trodde silent viking var bra jeg? Da går jeg for en Swiftec_mcx462B istedet. NB!! Skal oppgradere snart :grin: :grin:

Sveinl.

Lenke til kommentar

Bygde en PC med den forrige helg, faktisk. Satte den i et AOpen tårn uten gjennomluftig. Den var bra helt til å starte med...men etter 5 minutter, å fy ****! For all del, IKKE kjøp den! Den bråker helvette! Kjøler bra, men for et støynivå på 40 db(A), er det ikke vert det. Du kan kjøpe ribba, som er bra, og sette p åen Silent Enermax i steden! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...