eskarls Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Er det noen som har erfaring med denne vifta?? Skriv litt om den da vell..... Lenke til kommentar
TerjeJensen Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 jeg har HATT en silent viking. den funka bra den,god kjøling, helt til dagen tempratur målenen slutta å virke(under 35grader svak kjøling,over 35 grader god kjøling/temp.måler regulerer dette) brant nesten opp min stakkars AMD! i tillegg til at den jeg fikk fra DATABUTIKKEN.COM/NO var skeiv, så jeg fikk ikke god nok kontakt med prosessoren. ville ha kjøpt en annen. ps: kjøleren er veldig tung. ødlegger festet rundt cpu sokkelen!!! [ Denne Melding var redigert av: TerjeJensen på 2002-04-24 20:28 ] Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Den jobber som f*** under bordet mitt nå :smile: -Kjøleren altså.. Har et Asus A7A266 HK og AMD XP1600+ har idle temp på 49 grader med åpent kabinett. Kjølepasta som er brukt er Artic Silver 3, har runde IDE kabler og 2 kabinettvifter, så jeg fatter ikke hvorfor temp'en er så høy. Så jeg er IKKE fornøyd med Silent Viking - Eneste positive er at den støyer lite... Hvis noen kan hjelpe meg å få ned temp'en så blir jeg VELDIG glad! Ha en god dag alle sammen! Lenke til kommentar
Socratex^ Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 drit i temp så lenge den er stabil! Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Bruker Silent Viking. Bråker lite (sammenlignet med min forrige kjøler). Men jeg synes den skrangler litt. Det er mulig det bare er mitt eksemplar. Forholdsvis god kjøling. 40 grader idle på en XP1800 (med AS3). Alt i alt, godt fornøyd. ------------------- Epox 8KHA+ AMD XP1800+ 2x256MB DDR Crucial Ram ATI Radeon 8500 64MB Retail Tt Silent Viking etc... Lenke til kommentar
aslak Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Hei! Eg har silent viking, og er VELDIG imponert...' Eg har ein Athlon Xp 2000+ som ligger på ca. 50-52 grader, men 95 % stabil!!!!! mvh Aslak Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Hadde en AMD XP 1600 med Alpha 8045 og en Paspt på 19 db. Da hadde jeg støyisolert hele kassa og ingen kabinettvifter. Max temperatur var 52 grader og jeg hørte den ikke i det hele tatt (Sikkert på grunn av kjøleren på GeForce 3 kortet mitt). Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Går det ikke an å bytte ut vita på Silent Viking med en annen 80x80 vifte da? Da får en vel bedre kjøling....... Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Quote: On 2002-05-04 20:32, Lone*Desert-Fish skrev:Går det ikke an å bytte ut vita på Silent Viking med en annen 80x80 vifte da?Da får en vel bedre kjøling....... Det som er bra på Silent Viking er vifta syns jeg. Ribba er det som suger. Tung og dårli festeø. Vurderer å feste vifta på swiftech'en min.. (se sigg) Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Quote: On 2002-04-24 20:31, WebKnight skrev:Den jobber som f*** under bordet mitt nå :smile: -Kjøleren altså.. Har et Asus A7A266 HK og AMD XP1600+ har idle temp på 49 grader med åpent kabinett. Kjølepasta som er brukt er Artic Silver 3, har runde IDE kabler og 2 kabinettvifter, så jeg fatter ikke hvorfor temp'en er så høy. Så jeg er IKKE fornøyd med Silent Viking - Eneste positive er at den støyer lite...Hvis noen kan hjelpe meg å få ned temp'en så blir jeg VELDIG glad!Ha en god dag alle sammen! Må nesten le litt. 49°C? Jeg har en gammel CGK760 fra Taisol, og arctic silver II. I Win2000 hadde jeg 37°C idle, i WinXP har jeg 41°C idle. Trodde silent viking var bra jeg? Da går jeg for en Swiftec_mcx462B istedet. NB!! Skal oppgradere snart :grin: Sveinl. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Du kan også vurdere en zalman cnps 5100cu som kjøler like bra, men har bedre festeanordning og du kan justere viften trinnløst om du vil øke hastigheten litt. Jeg kjøpte denne i stedet for vikingen. Mest på grunn av festeanordningen var bedre. Lenke til kommentar
Socratex^ Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Bygde en PC med den forrige helg, faktisk. Satte den i et AOpen tårn uten gjennomluftig. Den var bra helt til å starte med...men etter 5 minutter, å fy ****! For all del, IKKE kjøp den! Den bråker helvette! Kjøler bra, men for et støynivå på 40 db(A), er det ikke vert det. Du kan kjøpe ribba, som er bra, og sette p åen Silent Enermax i steden! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå