porcelaiN Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Hallo. Jeg skal flytte tabeller fra en MySQL database til en annen, jeg vet det går ann å ta backup av hele databasen (altså alle tabellene). Men hvordan? Gjør man det i phpMyAdmin? (For det har jeg) Håper noen som vet hvordan man gjør dette gidder å fortelle meg det Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 I phpMyAdmin er det ikke noe problem å ta backup av en database. 1: Velg databasen i dropdown-boksen til venstre. 2: Gå inn på "Export" i den horisontale menyen. 3: Velg innstillinger eller la det stå som default, trykk "Go". For å gjenopprette databasen er det bare å kjøre hele backup'en som en spørring. Funker iallefall her! Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Ok, skal teste nå.. Men lagres det ikke noe sted ? EDIT: Åhh! Dumme meg Men tusen takk for hjelpen Endret 23. juli 2004 av Stish Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Litt off topic, men det er en fordel å kjøre jevnlig backup av mySQL i tilfelle server krasj. Selv har jeg et PHP script som kjører ut en .sql-fil med både struktur og innhold og sender til meg på epost automatisk (ingen vits i å lagre i en fil på samme server ) Denne kjører jeg så ofte som jeg føler behov for. Den trigger jeg med "planlagte oppgaver" på min windows-maskin, men man kan selvsagt bruke crontab e.l til dette... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Husk at PHPMyadmin ikke liker at man laster opp filer/kjører spørringer på over 2-3MB. Gir timeout. Måtte en gang bruke copy'n'paste for å flytte en forum-database. Selv om jeg tok 10 000-20 000 linjer om gangen tok det en god stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå