jendor Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Toshiba Satellite Pro M30'en med Intel Pro/Wireless 802.11b adapter til samboer'n ble veldig varm, syntes hun... så varm at det var ubehagelig på touchpad'en, siden den sitter rett under der. Så jeg skrudde ned sendestyrken og strømforbruket, og dermed genererte den mye mindre varme med en gang ... har et TopCom Super-G 108Mbit trådløst accesspoint som ikke står langt unna. Det er vel en velkjent sak at WiFi-adaptere blir varme når det er mye trafikk - men jeg leste på et annet forum at det kanskje vil lønne seg å bytte ut 11Mbit adapteret til et Intel Pro/Wireless 802.11g 54 Mbit adapter, da den visstnok genererer mindre varme... noen som har noen erfaringer omkring dette? Ser at it24.no har Intel Pro/Wireless 802.11g adapter til 295,-..... Noen med erfaringer fra it24.no? Lenke til kommentar
jendor Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 Oppdaterer meg selv her: Har nå kjøpt et Intel Pro/Wireless 802.11g 54Mbps Mini-PCI adapter, og jeg byttet da ut det gamle 11Mbps adapteret. Nå er maskinen nesten helt kald, selv med konstant nettverkstrafikk. En svært stor forbedring! Så jeg vet ikke om dere som sitter med centrino-laptops og et 11Mbps adapter har mye varmeutvikling? Jeg tror iallefall at et bytte til 54Mbps adapter har gjort susen.. billig var det også 329 kroner på døra. PS: Kan anbefale it24.no - ingen problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå