labri Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Jeg har så vidt begynt å potle litt med JCreator. Men jeg forstår ikke hvorfor dette programmet gir meg de nedenforstående feilmeldingene. program: ---------------------------------------------------- import cs1.keyboard; public class gjennomsnitt { public static void main (String[] args) { double a,b,c,d; System.out.println ("Skriv inn tre tall"); a = Keyboard.readFloat(); b = keyboard.readFloat(); c = keyboard.readFloat(); d = (a * b * c) / 3; System.out.println ( +d ); } } -------------------------------------------------- feilmeldinger ved kompilering: --------------------Configuration: Java Development Kit <Default>-------------------- C:Program FilesJCreator LEMyProjectsgjennomsnitt.java:1: cannot resolve symbol symbol : class keyboard location: package cs1 import cs1.keyboard; ^ C:Program FilesJCreator LEMyProjectsgjennomsnitt.java:11: cannot access Keyboard bad class file: C:Program FilesJCreator LEMyProjectsKeyboard.class class file contains wrong class: cs1.Keyboard Please remove or make sure it appears in the correct subdirectory of the classpath. a = Keyboard.readFloat(); ^ 2 errors Process completed. --------------------------------------------- Jeg har lagt jar-filen cs1 + keyboard.class i samme mappe. Og for sikkerhets skyld la jeg keyboard.class i undermapper cs1 også. Bare fordi jeg ikke vet hvordan det virker enda jeg ber - hjelp meg!!! Lenke til kommentar
eldacar Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 for det første: jobber du med mindre java prosjekter er det aldri nødvendig å innføre egne pakker. hvis du noen gang skal jobbe med større ting, som 3d spill kan det være lurt å innføre pakker. man kan da få litt lettere kontroll over større mengder programmer. i et program som dette er det lettest å legge Keyboard.class filen i samme katalog som programmet ditt. man kan ikke skrive a = Keyboard.readFloat(); forde.. man må først lage en referanse til dette objektet ved å skrive foreksempel: Keyboard taster = new Keyboard(); deretter kan man lese fra keyboard ved å skrive: a = taster.readFloat(); dette skulle rette programmet ditt, feilmeldingene går for det meste i at Keyboard klassen ikke er funnet Lenke til kommentar
eldacar Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 NB!! STORE og små bokstaver har noe å si. slik at import cs1.keyboard; er ikke det samme som import cd1.Keyboard; det er vanlig å skrive klassenavn med stor bokstav i begynnelsen, metoder skrives med liten bokstav i begynnelsen og store for hver "nytt" ord, som: public void skrivUtTekst() {}.. Lenke til kommentar
labri Skrevet 24. april 2002 Forfatter Del Skrevet 24. april 2002 Takker! alt fixet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå