amund Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 Hva er en TV-boks? :-) Eksterne TV-kort vel Da kan man likegjerne kalle dem TV-kort :-) Anyway... De der gule kjøp-knappene var fæle De er iallefall godt synlig. Skulle vi tonet ned fargen? Grunnen til at de har fått så skarp farge er fordi de skal synes godt, og utelate all tvil om hvor man skal klikke dersom man skal kjøpe produktet. Jeg tester gjerne ut alternativer dersom noen har ønsker! Mvh, Amund Lenke til kommentar
SEC44 Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Mye bedre, men Barebone PC er engelsk. Begrepet brukes også som "norsk" begrep og da trenger det en bindestrek Muktifunk.-skriver trenger bindestrek. Multifunksjonskriver blir noe annet. Det er "doten" som er problemet. Minne og mus skal ha liten m etter slashen. Det er eksterne og interne kort som dere er inne på. De eksterne sitter i bokser, mens de interne sitter i kabinettet. Det virker på meg som om begrepet boks har festnet seg. Da vet man at det er et eksternt kort man står overfor. Sokm oftest i USB-bokser. Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Den var veldig dårlig markert. Personlig ville jeg aldri tenkt på å dra musa over den. Det må finnes en bedre måte å markere den på Ville et lite ikon med pil nedover (som signal på linjen inneholder en meny) hjulpet? Teksten på linjen kan evt. byttes ut med mer synlige ikoner. Er litt redd for at en pil ned vil kræsje med pilen til høyre som er mellom ordene. Denne bør jo være der for å signalisere at dette er et "dybdekart". Litt usikker på hvordan man kan markere menyen bedre, men synes den er for lite opplagt nå. Dlik det er gjort idag er jo bare standard måte å signalisere dybde på, hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg forventer liksom ikke noen meny der... Ellers synes jeg kjøp-knappen ser litt malplassert ut. Den har ingen forankring i designet - fargen går ikke igjen noe annet sted på siden... Enig i at Kjøp-knappen har fått mye oppmerksomhet, men det er også meningen. Man kan selvsagt vurdere en svakere og mer matchende farge - det er en smal sak å fikse. Skjønner hva du prøvde på, og må si at du har lykkes i det Marvil sine blå forslag var kanskje litt anonyme igjen, så jeg vet rett og slett ikke noe bedre... Det er litt dårlig skille mellom de ulike erfaringene. Jeg vil gjerne se det enten som tabulatordata eller med mer luft. Det samme gjelder til dels linker. Hvordan ser "tabulatordata" ut? Har forsøkt å legge inn litt mer luft. Ble det noe bedre? Det ser mye bedre ut. Var bindestrekene forran hvert punkt der før? Syntes det var fin orden i lista nå Har du droppet flagg på norske butikker? Ja, med vilje. Jeg tror leseren forventer å finne norske butikker i en norsk prisguide. Derfor ønsker jeg å markere de butikkene som avviker fra dette. Det ser også mindre juletre ut når man slipper det norske flagget nedover hele tabellen. Ulempen er at det ikke nødvendigvis er så oplagt som jeg innbiller meg :-) Helt enig i argumentasjonen for å droppe det. Ser også ulempen, men innbiller meg at det ikke blir noe stort problem Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Bitte lite forslag. relativt likt det som er, eller? Uansett - kjøp-knappane var forferdelige :s Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Bitte lite forslag. relativt likt det som er, eller? Uansett - kjøp-knappane var forferdelige :s Var vel bare et forslag på knappene. Lenke til kommentar
amund Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Uansett - kjøp-knappane var forferdelige :s Kanskje du kan si noe om HVA som gjør disse knappene så forferdelige? Kritikk er forholdsvis lite verdt dersom den ikke begrunnes. Min tanke bak et så tydelig fargevalg på Kjøp-knappen er at den skal være godt synlig. Det skal ikke finnes tvil om hvor man skal klikke dersom man ønsker å kjøpe produktet. Mvh, Amund Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) okei kom litt ubegrunna der, men grunnen til at eg synest dei var stygge er at dei rett og slett passa ikkje inn i designet - braut liksom med _alt_.. Mens resten av designet er firkanta og litt "hardt", så blei desse knappane liksom litt rare i forhold med sin avrunda form og mjuke fargelegging... Er dog enig i at kjøp-knappen skal vere godt synlig, men trur dei må sjå annerledes ut en det der ivertfall. edit: Er ikkje ofte eg må sei dette til deg PC, men prøv igjen edit2: djiiises! Korfor har du, Marvil, tatt både avatar og signaturen til polert?! *forvirra* Endret 3. august 2004 av arve87 Lenke til kommentar
amund Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Det nye oppsettet er nå lansert, men nytt problem har oppstått i IE: Dropdown-menyen legger seg ikke over <select>-boksen i kategorisøket. Forsøk f.eks. å åpne følgende side i IE: http://produkt.hardware.no/vis_kategori.php?cat_id=53 (hold musepekeren over "Produktguide > Blekkskrivere" på toppen av siden). Dette er tydeligvis et kjent problem med IE. Ingenting skal være enkelt :-( Mvh, Amund Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Prøv å sett en høyere z-index på dropdown-menyen enn select? Lenke til kommentar
amund Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Prøv å sett en høyere z-index på dropdown-menyen enn select? Jepp, det burde virket. Men IE er så kjip at den automatisk setter z-index på <select>-feltet til uendelig. Og denne verdien er det ikke mulig å overskride. Etter litt googling ser det ut til at jeg har 2 alternativer: - legge <select>'en i en iframe, og så sette z-index på iframen til en lavere verdi enn z-indexen til dropdown-menyen - sette "visibility:hidden;" på select-boksen hver gang onmouseover aktiverer dropdown-menyen. Mvh, Amund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå