amund Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Hei, noen kreative sjeler der ute? Vi jobber med å designe nye sider til prisguiden vår, og først ut er produktsidevisningen. Dette er siden hvor man kan hente ut all mulig informasjon om produktet, slik som bilder, priser, spesifikasjoner, linker, erfaringer, osv. Jeg har laget to versjoner som illustrerer mulige innfallsvinkler for produktsidevisningen: http://produkt.hardware.no/frame.php http://produkt.hardware.no/nonframe.php I varianten med dynamisk rammeinnhold er det meningen at linkene over rammen skal være en eller annen form for grafikk (f.eks. arkfaner). I varianten hvor spesifikasjonene vises til høyre for bildet, og kortversjonlister av erfaringer og linker vises lenger ned på siden er også tanken å bytte ut ikonene og muligens noen av linkene med ny grafikk. Hva mener dere om layouten på disse sidene? Ser informasjonen ryddig og oversiktelig ut? Er det noen plassering som ville fungert enda bedre? For eksempel mangler versjonen frame.php noen plassering av linkene "Priskalkulator", "Prisvarsling" og "Prishistorikk". Ta gjerne en screenshot, og forklar/illustrer hvordan oppsettet kan forbedres. Forslag til forbedring av grafikk, knapper og linker er også hjertelig velkommen. Mvh, Amund Hardware.no Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 er ikkje prisguiden OK som den er, da? Lenke til kommentar
amund Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Joda, prisguiden er kjempebra den, men vi vil ha den enda bedre :-) Dersom du tar en titt på en produktside i dag ser den ut som et takras. Se f.eks. på alle feltene under bildet på et vilkårlig produkt (f.eks. http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php...duct_id=19701): - Spesifikasjoner - Linker - Leserkarakterer - Prisvarsling - Handlevogn Dessuten ligger "Prishistorikk"-linken til høyre for produktbildet. Her er det rom for å samle og strukturere informasjonen bedre enn det gjøres i dag. Vi vil altså ha med samme informasjon i fremtiden, men vi ønsker å gjøre et forsøk på å presentere det både penere og mer oversiktelig. Mvh, Amund Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Vel, koden var ikke helt ok, og hvorfor ligger ikke CSS-en i egen fil? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Må si jeg likte nonframe-versjonen best. Ble liksom litt rart med den andre, og den ble ikke like oversiktlig som nonframe-versjonen. Synes definitivt at grafikken skal byttes ut though.. Passer ikke med XP-ikoner og de svart-hvitt-ikonene som er der nå.. Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Personlig likte jeg best nonframe varianten Bedre: JA! Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 er ikkje prisguiden OK som den er, da? Alltid noe som kan forbedres Lenke til kommentar
SEC44 Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Liker non-frame best. Spesifikasjoner er ikke nødvendig å angi to steder. (Både i øvre høyre bilde og over bildet). Det holder med den i øvre høyre hjørne. Da blir det også plass til å flytte opp Prisvarsling, Handlevogn og Prishistorikk. Flg rekkefølge foreslås: Priser, Erfaringer, Handlevogn, Linker, Prishistorikk, Prisvarsling. Når du klikker på Priser, får du ikke med deg den lille delen under bildet med noen anbefalinger og noen linker. Mao åpningsbildet og hvorfor ikke gå tilbake til nettopp dette? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 nonframe var definitivt best. Funker ikke helt optimalt i Firefox tho': Screenshot Legg merke til tomrommet på høyre side og hvor tett "toppmenyen" er inntil den horisontale streken under. ..Speakin of horisontale streker.. Syns det var litt feite jeg asså :\ Syns de kunne blitt slanket med en pixel eller to En siste ting: Erfaringer- og Linker-overskriftene kunne blitt venstrestilt slik teksten under er. Og så kanskje en tynn, grå vertikal strek mellom de to kolonnene (erfaringer og linker) Lenke til kommentar
amund Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Hei igjen og takk for tilbakemeldingene! Det er tydelig at det er nonframe-versjonen som er best likt. Jeg skal gjøre noen justeringer på nonframe-versjonen utover dagen, så kommer jeg tilbake med mer informasjon når jeg har fått klar en oppdatert versjon. Mvh, Amund Lenke til kommentar
amund Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Funker ikke helt optimalt i Firefox tho': Screenshot Takk for tipset! Det var en av de kjipere HTML-problemene jeg har vært borti. Det viste seg at en feilplassert float:left ødela hele designet i FireFox... Mvh, Amund Lenke til kommentar
amund Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Oppdatert versjon av produktsiden er nå klar. Blant de viktigste forbedringene er dynamisk dropdown-meny. URL: http://produkt.hardware.no/nonframe.php Mvh, Amund Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Oppdatert versjon av produktsiden er nå klar. Blant de viktigste forbedringene er dynamisk dropdown-meny. URL: http://produkt.hardware.no/nonframe.php Mvh, Amund Den var veldig dårlig markert. Personlig ville jeg aldri tenkt på å dra musa over den. Det må finnes en bedre måte å markere den på Er den laget som en horisontal liste? Punktmarkeringene henger nemlig igjen på linja over, og ser teit ut i firefox... Ellers synes jeg kjøp-knappen ser litt malplassert ut. Den har ingen forankring i designet - fargen går ikke igjen noe annet sted på siden... Det er litt dårlig skille mellom de ulike erfaringene. Jeg vil gjerne se det enten som tabulatordata eller med mer luft. Det samme gjelder til dels linker. Har du droppet flagg på norske butikker? Tror det var alt i første omgang Lenke til kommentar
SEC44 Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 De røde boksene i tilknytning til rullegardinene, blir litt voldsomme for meg. Noe mer diskret innramming hadde gjort seg. Lenke til kommentar
amund Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 De røde boksene i tilknytning til rullegardinene, blir litt voldsomme for meg. Noe mer diskret innramming hadde gjort seg. Det ble lagt inn for debugging av CSS-kode. Fjernet nå. Mvh, Amund Lenke til kommentar
amund Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Den var veldig dårlig markert. Personlig ville jeg aldri tenkt på å dra musa over den. Det må finnes en bedre måte å markere den på Ville et lite ikon med pil nedover (som signal på linjen inneholder en meny) hjulpet? Teksten på linjen kan evt. byttes ut med mer synlige ikoner. Er den laget som en horisontal liste? Punktmarkeringene henger nemlig igjen på linja over, og ser teit ut i firefox... Menyen er laget som en to-dimensjonal uordnet liste. Jeg tror denne feilen er løst nå - den vises iallefall ikke lenger i Firefox hos meg. Ellers synes jeg kjøp-knappen ser litt malplassert ut. Den har ingen forankring i designet - fargen går ikke igjen noe annet sted på siden... Enig i at Kjøp-knappen har fått mye oppmerksomhet, men det er også meningen. Man kan selvsagt vurdere en svakere og mer matchende farge - det er en smal sak å fikse. Det er litt dårlig skille mellom de ulike erfaringene. Jeg vil gjerne se det enten som tabulatordata eller med mer luft. Det samme gjelder til dels linker. Hvordan ser "tabulatordata" ut? Har forsøkt å legge inn litt mer luft. Ble det noe bedre? Har du droppet flagg på norske butikker? Ja, med vilje. Jeg tror leseren forventer å finne norske butikker i en norsk prisguide. Derfor ønsker jeg å markere de butikkene som avviker fra dette. Det ser også mindre juletre ut når man slipper det norske flagget nedover hele tabellen. Ulempen er at det ikke nødvendigvis er så oplagt som jeg innbiller meg :-) Tror det var alt i første omgang Glimrende tilbakemeldinger! Kom gjerne med fler, hvis du har mer på hjertet... Har forøvrig lagt inn linker til "Best likte produsenter" og "Best likte produkter" i dropdown-menyen nå. Mvh, Amund Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Jeg savner en ting .... Eks. http://produkt.hardware.no/vis_kategori.php?kategori=cpu Legge til min handlekurv . Man må inn på produktet , skulle kunne gjort det herfra (fra listingen..) . .... Lenke til kommentar
SEC44 Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) Oppdatert versjon av produktsiden er nå klar. Blant de viktigste forbedringene er dynamisk dropdown-meny. URL: http://produkt.hardware.no/nonframe.php Mvh, Amund Den var veldig dårlig markert. Personlig ville jeg aldri tenkt på å dra musa over den. Det må finnes en bedre måte å markere den på Forstår enden. På den annen side er teksten angitt med samme farge mm som alle andre klikkbare ord og uttrykk. Slik sett skulle det holde i bøtter og spann, men det er øynene man først blir blind på. Vil foreslå flg endringer i venstre kolonne, dvs produktkategoriene: Barebone-PC Blåtann-adapter CPU/prosessor (evt Prosessor/CPU) Multifunk.-skriver TV/video. Kort og bokser. Strømforsyning/PSU (evt PSU/strømforsyning) Heter det musmatte eller musematte? EDIT: Spesifikasjoner, Erfaringer og Linker bør være venstrejustert. Endret 31. juli 2004 av SEC44 Lenke til kommentar
amund Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 Vil foreslå flg endringer i venstre kolonne, dvs produktkategoriene: Barebone-PC Blåtann-adapter CPU/prosessor (evt Prosessor/CPU) Multifunk.-skriver TV/video. Kort og bokser. Strømforsyning/PSU (evt PSU/strømforsyning) Jeg har justert litt på kategorinavnene nå. Endret blant annet "TV/video kort/bokser" til "TV/video-kort". Hva er en TV-boks? :-) Heter det musmatte eller musematte? Begge deler er tillatt i følge bokmålsordlista på nett (http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html) Spesifikasjoner, Erfaringer og Linker bør være venstrejustert. Ser det bedre ut nå? Foreløpig plan er å lansere nytt sideoppsett i løpet av morgendagen (med mindre det oppdages feil av noe som helst slag). Mvh, Amund Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Hva er en TV-boks? :-) Eksterne TV-kort vel Anyway... De der gule kjøp-knappene var fæle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå