Gå til innhold

"socket" 775 ?


Anbefalte innlegg

"Socket" 775

 

Jeg skal kjøpe meg ny pc til meg og en kamerat, etter som jeg har sett har intel for en tid tilbake kommet med den nye "socket" 775, her har de proppet opp med alt det nye.

 

Noe nytt: PCI Express x16, PCI Express x1 osv.

 

Her kommer det første spørmålet mitt

 

Burde jeg satse på det nye? det er jo ikke vits å kjøpe den gammle socket'n 478 meg agp når jeg kan få noe mye bedre til litt mere penger.

 

Her kommer det andre spørmålet mitt

 

De har ikke helt komme igang med grafikk kortene til PCI Express x16, må jeg vente lenge til jeg kan kjøpe x800 eller 6800 til en brukbar pris?

 

Takk for at dere tar dere tid.

 

PS!

 

Dere leser dette på eget ansvar, jeg tar ikke ansvar for noen uheldige trykkeleifer kommer. ;)

Endret av Perrrry
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Socket" 775

 

Jeg skal kjøpe meg ny pc til meg og en kamerat, etter som jeg har sett har intel for en tid tilbake kommet med den nye "socket" 775, her har de proppet opp med alt det nye.

 

Noe nytt: PCI Express x16, PCI Express x1 osv.

 

Her kommer det første spørmålet mitt

 

Burde jeg satse på det nye? det er jo ikke vits å kjøpe den gammle socket'n 478 meg agp når jeg kan få noe mye bedre til litt mere penger.

 

Her kommer det andre spørmålet mitt

 

De har ikke helt komme igang med grafikk kortene til PCI Express x16, må jeg vente lenge til jeg kan kjøpe x800 eller 6800 til en brukbar pris?

 

Takk for at dere tar dere tid.

 

PS!

 

Dere leser dette på eget ansvar, jeg tar ikke ansvar for noen uheldige trykkeleifer kommer. ;)

Hei,

 

Altså, selv har jeg Socket 775, en 2.8ghz Prescott cpu, og et Abit AS8 hovedkort. Det er egentlig et vanlig intel kort, basert på i865pe chipsettet. Ellers alle funksjoner osv. Det har AGP og vanlig dual channel, ikke DDR2 minne, mao.

Er et oppsett jeg selv anbefaler, men skal du ha tregt DDR2 minne (og som koster skjorta + litt til) og PCi-Express, blir det fort dyrt. Jeg har betalt rett over 3000 tilsammen for det jegkjøpte nå, og angrer ikke et sekund.

 

Det virker som det er rimelig bra, så jeg satset på det :p

Lenke til kommentar
Takk du, men jeg skal ha pci-e x16 pga at jeg ikke orker et senere bytte.

 

Men ddr2 er utelukket så det går jeg ikke for. men har du noen hovedkort som du kan anbefale som har vrid seg unna klokkesperren?

Vel, jeg har ikke sett et kort ennå, som jeg tror kan forbigå denne sperren. Men mitt Abit kort gjør det, og jeg mener at de skulle klare det på alle sine 775 baserte kort! Så sjekk etter ABit kort, de er uansett generelt gode til klokking.

Men pass på at det står Dual Channel DDR400 og ikke Dual DDR2 da...

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Takk du, men jeg skal ha pci-e x16 pga at jeg ikke orker et senere bytte.

 

Men ddr2 er utelukket så det går jeg ikke for. men har du noen hovedkort som du kan anbefale som har vrid seg unna klokkesperren?

Vel, jeg har ikke sett et kort ennå, som jeg tror kan forbigå denne sperren. Men mitt Abit kort gjør det, og jeg mener at de skulle klare det på alle sine 775 baserte kort! Så sjekk etter ABit kort, de er uansett generelt gode til klokking.

Men pass på at det står Dual Channel DDR400 og ikke Dual DDR2 da...

Lykke til! ;)

hva er forskjellen på Dual Channel DDR og Dual DDR? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...