Gå til innhold

power color 9800pro strøm kabel problem

dTd

Anbefalte innlegg

hei jeg har nå hat dette korte i nesten en måned og det har fungert helt fin frem til i går.

når jeg skulle skru på pcn så kom det en feilmelding om at strømkabelen ikke var satt i ja ja tenke jeg får prøve og ta den ut og sette den inn igjenn. når jeg skulle til å ta ut kabelen så syns jeg at den satt veldig godt fast (måtte ta ut skjermkortet av pcn også dra ut kabelen!!)

nar jeg fikk ut kabelen så så jeg at den ene metall dingsen der kabel satt var blitt mye mørkere enn de andre tre.

først da skjønte jeg at strømkabelen hadde smeltet fast eller noe lignendene og jeg tørte ikke å prøve og sette det inn i pcn igjenn tilfelle noe mer skulle skje.

det jeg lurer på er hva det kommer av har ikke grønneste aning hva det kan være.

kansje strømforsyningen men ikke vet jeg. (en 350w som fulgte med et gaming bomb chenbro kabinett)

lurer også på om de komplett folka jeg kjøpte det av ville ta det på garantien??

trenger svar fortest mulig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres for meg ut som om kortet har fått lit mye strøm (overbelastning)..

Er du heldig, så kan det være at molexen tok imot støtet, prøv med en annen molex fra PSU..

Hvis ikke det går, så ringer du komplett..

Jeg voltmodda mitt X800 til døde og fikk pengene tilbake..

Lenke til kommentar
hva er molex eller hva du nå kalte det??

og hvordan erdet mulig at det har fått for mye strøm

Molex er selve støpselet, den greia du putter inn i skjermkortet.

Siden kontakten inni molexen, sånn som jeg forsto det, var svart, vil jeg tro at det kanskje har vært overbelastning på sikringsskap eller noe liknende..

Prøv med en annen kontakt (molex) fra strømforsyningen (PSU) din, går det ikke da heller, vil jeg enten ta en telefon eller sende en mail til komplett og fortelle hva som har skjedd så vil jeg tro at det ordner seg :)

Lenke til kommentar
men det er dn greia på skjermkortet som er blitt mest sort og den på kabelen er mye mindre merker på den er nesten ikke skadd ser det ut til

Det var ikke helt bra, da må du nok sende kortet i retur med mindre du har lsyt til å lodde på en ny molex.

Synd at det måtte gå slik, men vi får håper du får pengene tilbake.

Lenke til kommentar

jeg prøvde med en annen kabel og da starter pcn står i windows nå vil det si at kortet ikke er odelagt :hmm:

men jeg liker ikke helt at den er slik sort altså

kan jeg bruke korte trygdt eller bør jeg sende det inn??

Endret av wappyteam
Lenke til kommentar
jeg prøvde med en annen kabel og da starter pcn står i windows nå vil det si at kortet ikke er odelagt :hmm:

men jeg liker ikke helt at den er slik sort altså

kan jeg bruke korte trygdt eller bør jeg sende det inn??

Hvis du har tåldmodighet, så sender du den inn og får en ny en..

Har du ikke tålmodighet, så venter du til kortet blir herpa også sender du det inn da..

Men det er jo ikke sikkert kortet er herpa da, så avgjørelsen om du skal beholde det slik so mdet er eller sende det inn, må nesten du ta..

Lenke til kommentar

Er nok ikke for mye strøm , men dårlig pinne enten i molex pluggen fra

PSU eller på kortet . Slik at gnissende/dårlig kontakt på en

connector har skapt varmegang .

Man ser bla. akkurat det samme på billige 220v skjøtelednings padder også etter en stunds bruk.

...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...