Gå til innhold

Kombinert Vapo & Vann

Anbefalte innlegg

Bare for å si det med en gang, jeg er fullstendig 'novice' når det gjelder overklokking. I tillegg har jeg aldri prøvd noen ekstremkjøling i noen som helst form, derfor vil dette antageligvis ende opp med å bli et grusomt dyrt og irriterende prosjekt (og selvfølgelig ekstremt tilfredsstillende når det først blir som det skal være).

Om en måneds tid skal jeg oppgradere PC'n min med litt småoverklokking involvert, men om 6-12 måneder blir det andre boller.

Alt ettersom hvordan jobbsituasjonen min blir de nærmeste månedene vil budsjettet for PC'n være på mellom 20 og 50 høvdinger. Jeg skal kjøpe alt nytt (med en fet forsterker og 5.1 anlegg i tillegg).

Basisen for systemet blir ganske sikkert et NForce4 basert hovedkort med den raskeste dualkjerne (eller quad, hvis det har kommet) AMD64 CPU'en som finnes på markedet (noe å tenke på er helt sikkert hvordan vapo fungerer sammen med dualkjerneCPU, men det kommer senere). Mest overklokkingsvennelige minnet jeg kan få tak i (DDR2), og to av de grommeste Nvidiakortene på markedet (kjøres i SLI, antageligvis Gainward, siden det virker som om de satser på vannkjølingsløsning).

Jeg har en del spørsmål relatert til dette prosjektet:

1. Hvilken guider kan anbefales både når det gjelder vapochill og vannkjøling?

2. Er det noen som har prøvd vapochill sammen med vannkjøling i samme system, hva slags erfaringer har du/de som har prøvd dette?

3. Finnes det noen mer ekstrem form for kjøling når det gjelder ram enn aluminiumsrammene på dagens entusiastram? (finnes det for eksempel muligheter for vannkjøling på ram?)

4. Hvor sikkert er vapochill, og vil det hjelpe på noen annen temperatur enn akkurat CPU? (jeg tenkte først og fremst på Vapochill LS)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...