Mad_Max Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Hei der. Min PC-en døde for 2 dager siden.Da hadde jeg et MSI K7T TURBO HK.Alle disse lysene som man kan se hva som er feil lyste rødt og jeg prøvde alt mulig rart uten om og teste en annen cpu. Snakka med noen folk på support telefon og vi kom fram til at hovedkortet var ødelagt.Nåvel jeg bestemte meg for og kjøpe et nytt hk og kjøpte ASUS K7V 333. Koblet opp alt sammen igjen men nå var det ikke liv i noe som helst alt er dødt.Da er det jo bare cpuen igjen:( Men jeg tørr ikke kjøpe meg en ny cpu før jeg vet at den er gåen.På det gamle hovedkortet så startet viftene og cdromen og slike ting.Men nå er alt dødt uten om det grønne lystet på hovedkortet.Er dette rett.Det er vell kansje forskjell fra hovdkort til hovedkort.Det første som jeg tengte på var jo at jeg hadde koblet lednigene til av og på knappen feil.Men nå har jeg lest bruksanvisnigen flere ganger og kommer ingen vei med det. når jeg putter i lednigen og trykker på power knappen så ser jeg at vifta på cpuen starter litt og så stopper den igjen.Er dette et tegn på at cpuen er død.Det er verfall det jeg har kommet fram til. ASUS K7V 333 AMD T-bird 1,333 128 ddr ram Geforce 2 pro Lenke til kommentar
Hattehylle Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Hadde noe av det samme problemet på mitt Abit Kr7a kortet mitt. Der kortsluttet skruene på kabinettet hovedkortet mitt, hvordan kabinett har du? Prøv å legg kortet på esken, og kople til strøm forsyningen, og prøv. Kanskje du har flaks.. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Det virker som om poweren din har fått en skikkelig knekk. Det du da kan gjøre, er å få tak i et enkelt digitalt voltmeter og måle spenningen på power connectorene dine inne i kabinettet, og sjekke at disse stemmer. Om den skulle være ødelagt, er det ikke en ny psu store investeringen. ca 350,- hos Komplett.no. Lenke til kommentar
Mad_Max Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 Jepp fant feilen.Det var skruene som kortsluttet.Fikk fiksa det og startet opp maskinen. Første gagnen så boota maskinen ikke andre forsøk så boota den.Jeg var overlykkelig slo av maskinen igjen.Da var det gjort nå booter ikke manskinen i det hele.Har prøvd alt fjerna lydkort scsikort osv.En liten bit av coren eller hva det nå kalles er knekt av på cpuen.Så det er vell det som er feil.Jeg har tatt av cpuen og puttet den inn på nytt men det hjelper ikke.Men nå virker vertfall allt det andre cdrom vifter osv.Når jeg fikk startet opp PC-en den ene gangen så syntes jeg at den jobbet så vanvittig tregt.Tengte med meg selv at det sikkert bare var driverene til hovdortet som det var blitt noe krøll med.Det som er så dumt er at jeg ikke har tilgang til og få lånt meg en cpu og teste.Bor langt ute i gokk:).Hva trur dere er det cpuen som har tatt kvelden. ps har også testen et annet skjermkort. Takker for tips AMD 1,333 ASUS K7V 333 128 MB DDR 30 GB ibm Geforce 2 pro. Lenke til kommentar
Maja Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Jeg tror det er cpu'en. Min erfaring er at det er ikke store biten som skal være av core'n før den er ødelagt dessverre :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå