Gå til innhold

Nytt minne 512\1024. AMD maskin. 2700, 3200, 3500?

Zeph

Anbefalte innlegg

Håper topic var god nok :D

Så var det specs igjen da

Asus A7N8X Deluxe

AMD XP2400 @ 2,2ghz

Ati Radeon 9700np

512MB 2700 DDR noname

Dersom eg skulle ha nytt minne til denne maskina, hvilket? Eg har ikkje peiling på dette med timings så eg trenger ikkje noko dyre greier.

CPU FSB står på 176*12,5. Då blir vel minnefrekvensen 352, sant? Er det lurt å bruke 400Mhz minne sidan eg kjem opp mot 400?

Desse har eg sett på:

TwinMos 3200 1024 kr 1600,-

Corsair Value S PC3200 512MB kr 865,-

2stk Corsair blir 1730, altså 130 kroner meir enn TwinMos.

3200 brikkene er visst 400Mhz, vil det sei at dei skal kunne kjøre på 200Mhz FSB? Rekner med eg då ikkje har bruk for meir enn 3200.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken frekvens du kjører minnet ditt på, er avhengig av Memory Frequency-settingen i Advanced Chipset Features i BIOS. Står den til By SPD, så kjører du fortsatt minnet ditt på 333 MHz. Vil du overklokke minnet, må du endre denne innstillingen. F.eks. setter du den til Sync, så vil du overklokke minnet i samme grad som FSB. Les mer om dette i manualen din. Kjøper du PC3200 RAM, så vil du kjøre denne på 400 MHz hvis settingen fortsatt står til By SPD, uavhengig av hvilken frekvens du kjører på FSB.

En annen ting, er at jeg har lest flere tråder i dette og et annet forum om problemer med A7N8X-hovedkort og TwinMOS minne. Da virker det på meg som en billig forsikring med 130 kroner mot mulige ergelser.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...