Gå til innhold

Luftkjøling til AMD 2500 baraton

moriendum

Anbefalte innlegg

Hei jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe meg et vannkjøling sett men dette gikk i vasken økonomisk sett. Så nå må jeg finne et luftkjølt alternativ og håper igjen på asistanse fra dere.

Jeg har hatt en liten dialog med Microplex og de har anbefalt følgende to alternativer.

Alpha PAL8045 og MIST Frostbite. Er det noen som har noen komuntarer til dette, andre dere vil anbefale. Jeg har foresten sjekket ut diverse tråder her på forumet. Men det var så mange forsjelige anbefalinger at jeg bare ble mere forviret enn jeg var .

Kriterier for den nye kjøleren er at den skal klare å kjøle CPU slik at jeg kan klokke den opp til en 3200

Viften jeg har nå er en Silent Vikling 2 og med den ligger jeg med en temp på 52 grader og under full load ligger den på ca 60 grader ++. Dette holder ikke :(

Maskin spec er som følgende:

Cpu: AMD 2500+ (baraton)

Hovedkort: Abit AN7

Kabinett Antec Sonata med 2 120m kab vifter.

Kan også nevne at jeg har en Aerogate II viftestyring.

PS noen som kan anbefale en luftkjøling til chipsetet på hovedkortet i samme slengen.

Takk for all hjelp.

Endret av moriendum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du har en liten skrivefeil i topic ;)

Tror jeg ville gått for den Mist kjøleren, da jeg har hørt veldig mye bra om Mist sine produkter.

Chipset kjøler hvis du ikke bryr deg om støy: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX159A

Hvis du bryr deg om støy: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMNB47J, muligens i samarbeid med en slik.

De skal vel være ganske greie etter det jeg vet ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har nå fått meg Thermalright SP-97 med denne vifta som anbefalt av Fiesta . Men jeg har støtt på et problem jeg ikke klarer å løse.

Montering gikk greit. Men hovedkortet mitt uler som bare det siden det ikke kan finne noen CPU vifte. Og CPU-en kjøres need til 1100 Mhz. Jeg har lest igjennom manualer og søkt med min gode venn google uten å finne ut av hvordan jeg skal slå av CPU vifte alarmen. Er det noen som hvet dette? Hovedkortet mit er et Abit AN7

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Jeg har endelig fått det till. Begynte å dille med noen filer der installasjonen til Uguru ligger og fant en fil der som de sto noe om CPU fan. Satt alt ned på null og vips ingen alarm å høre.

Og wow for en forskjeld det ble :D Gikk fra 52 grader til 29 grader :D

Nå skal det bli overklokking ja :D

Lenke til kommentar
Jeg har nå fått meg Thermalright SP-97 med denne vifta som anbefalt av Fiesta . Men jeg har støtt på et problem jeg ikke klarer å løse.

Montering gikk greit. Men hovedkortet mitt uler som bare det siden det ikke kan finne noen CPU vifte. Og CPU-en kjøres need til 1100 Mhz. Jeg har lest igjennom manualer og søkt med min gode venn google uten å finne ut av hvordan jeg skal slå av CPU vifte alarmen. Er det noen som hvet dette? Hovedkortet mit er et Abit AN7

På forhånd takk

Har sett litt i manualen, og tror du må gå i BIOS>PC Health Status>Fan Speed Monitoring>CPU FAN Failed Shutdown>Disabled.

Men kan du ikke koble vifta rett til "CPUfan1" på hovedkortet?

Vifta trekker ikke mer enn 2.2w, så det bør gå greit, og da kan du styre hastigheten med "CPUfanEQ kontroller" eller via software... :)

EDIT: Oppps, så ikke at du hadde funnet ut av det... :blush:

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar

Jo den er koblet til CPU fan på hovedkortet men det er ikke lednig slik at viften rapoterer RPM :/

Har foresten Startet min overklokking og komet meg til 195x11, går jeg over dettee stopper windows å loade rett før login screenen. Noen forslag til hvordan jeg skal komme videre,? vill opp i 200 FSB. CPU-en ligger på 32 grader i skrivende stund.

Kan nevne at jeg har 2 x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC400MHz) i dule channel mode. vilke timings bør jeg sette på dem? Disse som holder igjen kansje?

(Mekkeren @26/08/2004 : 14:43)

Oi for en forskjell! 

må nesten ha en slik Sp-97 jeg også, håper bare den er grei og montere på et ABIT NF7, den skal da altids gå.hvis ikke, hva har man verktøy til da?

Det var ikke så ille, litt stress å demontere hele maskina.

Endret av moriendum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...