McLuddis Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Hei På jobben prøver jeg forgjeves å hindre de andre brukerne i å bruke internett explorer som nettleser. Har installert opera, men det er nesten umulig å få folk til å forstå at det er den som skal brukes. Er det noen måte å disable IE som nettleser? Bruker WinXP. Jeg har fjerna alle IE ikonenen fra alle hurtigstart menyer, opera er default nettleser, men stadig brukes IE av de andre brukerne. Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Hva med å avinistallere IE?? Dette kan gjøres ved å gå inn på kontrollpanel -> Legg til fjern programmer -> Legg til/fjern windows komponenter. Så huker du av for IE slik at det ikke er noe kryss der.... Så er det bare til å trykke neste og fullfør... Lenke til kommentar
stout Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Muligens litt off-topic dette, men.. Bruker selv Opera hjemme, og må innrømme at browseren har en drøss med bugs. Derfor tror jeg det vil virke mot sin hensikt å leke profet ved å tvinge en haug med folk til å bruke Opera.. med mindre hensikten er å gjøre dem allergiske mot browseren da Installer heller IE5 Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Svar til The Miracle: Nytter ikke, jeg kan fremdeles komme meg på nettet ved å skrive en adresse i adressefeltet på den vanlige explorern. Svar til fretex: Jeg ha ikke opplevd noen problemer med opera etter at jeg installerte v7.50 Jeg er forresten allergisk mot IE Edit: Det er forresten ikke en haug med folk, bare tre andre Endret 23. juli 2004 av Barbaren Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Husk å sette den nye nettleseren (Opera) som standardleser. Det finnes såvidt jeg vet ingen "brukervennlig" måte å fjerne IE på, som ikke involverer endring av registerdata osv. Dette programmet skal visstnok gjøre jobben. Tror heller ikke du skal tukle for mye med IE-filene, da disse kan har innvirking på resten av OS'et. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Fant dette: http://www.mvps.org/sramesh2k/defaultbrowser.htm Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Bare for å gjenta meg selv enda en gang: Hvis du avinstallerer IE (istedetfor å bare la være å bruke IE som default webleser) hva skjer da med Windows Update? Er det ikke litt kjekt at Windows Update virker siden "automatisk oppdatering" (som du kanskje ikke bruker engang) bare tar de kritiske oppdateringene. Du får altså ikke ned drivere eller ikke-kritiske, men kanskje viktige, oppdateringer med "automatisk oppdatering". Jeg liker forsåvidt opera men bruker IE i 2 sammenhenger: Windows Update og sider som Opera ikke viser riktig. Så hvis jeg kan komme med et forslag til deg og alle andre som er alergisk mot IE: Vær så snill å bruk Windows Update og patch både Windows og IE! Selv om dere ikke bruker IE så må den jo patches. Det må være så surt å få virus og miste data fordi at man av prinsipp ikke bruker Windows Update (fordi det krever IE). Man er tross alt også med på å spre viruset videre til andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå