Gå til innhold

Erfaringer med Elitegroup I-Buddie

Anbefalte innlegg

Jeg har nå hatt min Elitegroup I Buddie XP2000 ”bærbare :no: ” PC i snart 9 måneder og det er ingen andre produkter jeg har angret mer på å ha kjøpt. De første ukene var det bare den skyhøye viftestøyen som plaget meg. Ikke bare i PC’en, men også i strømforsyningen er det en uholdbar viftestøy. Dette løses enkelt med å skrue opp stereoanlegget for å overdøve lyden. Verre var det med tastaturet som ga seg etter omtrent en måned. 8-10 taster begynte å svikte og jeg sendte vidunderet inn til reparasjon. Problemet ble fikset raskt, noe jeg satte stor pris på.

Men hva er det de har puttet inn i denne boksen? Hva er det med hovedkortet som gjør den så forbanna ustabil. Pc’en slår seg ofte av når jeg putter hodetelefoner inn i lydutgangen eller setter i USB-musa. Det verste er likevel at den slår seg av når den blir overarbeid. 10 minutter i Adobe After Effects og du er garantert å miste det du har jobbet med :ohmy: .

For et par dager siden dro jeg ut strømkabelen og da fulgte den ene stiften i PC’n med! :( Se bilde. Jeg er langt i fra alene om disse problemene og jeg regner med at Multicom og Elitegroup begynner å bli lei all sytingen. Alt jeg vil, er egentlig bare å si: Aldri kjøp en Elitegroup PC!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Elitegroup i-Buddie P4. Den er snart 2 år gammel, og er kjøpt fra nå konkursrammede PC Max. Dette er hva jeg har opplevd så langt av TEKNISKE feil/mangler:

* Strømadapteren røk etter rundt 3 mnd. Fikk ny på garantien raskt og enkelt.

* Dårlig kontakt i SVIDEO-utgangen. Må lure og lirke på pluggen for å få ut farger.

* Strøminngangen på PCen er ikke bra nok. Det som skjedde hos meg var at det har blitt dårlig kontakt mellom pinnene, tinnet og da hovedkortet. Som serviceelektronikere vet skaper dårlig kontakt varme i denne sammenhengen. Det som igjen har skjedd er at tinnet på jord/minus har dampet bort etterhver som kontakten har blitt dårligere, og dårligere, og en vakker dag tok PCen kveld siden den ikke lengre hadde jord/minus. All plasten på hele strømpluggen var også smeltet/deformert pga. den enorme varmen. Kanskje ikke så rart når det går max 5 ampere igjennom den. Dette er ingen sak for meg å fikse, men for den normale er det et større problem. PCen var over ett år da dette skjedde, og PC Max konkurs, så jeg tok saken i egne hender. Nå har jeg laget meg egne strømplugger som fungerer 100%, og PCen er mye kjøligere enn før :thumbup:

Ellers er jeg storfornøyd med kjøpet. PCen er nesten 2 år, og har meget bra spesifikasjoner per dags dato (P4 2,4 GHz, 512 MB DDR RAM, 40 GB HDD, 15" skjerm, 4 stykk USB 2.0 osv.). Skjermkortet er dog kun for den som ikke er glad i krevende spill ;)

Dette er mine erfaringer med i-Buddie, så får folk flest vurdere selv hvilken PC de kjøper neste gang :thumbup:

Lenke til kommentar

Har dessverre ikke tid til å levere den inn. Flytter snart ut av landet og tenkte å ta med meg vidunderet. Har den til den dør.

Det er uansett lite som kan bli gjort med den enorme varmen som oppstår i maskinen. Vil tippe det er det som gjør at den restarter når den blir overarbeid.

Lenke til kommentar

Etter det jeg vet finnes ikke i-Buddie med internt batteri? Nei, produksjonen av i-Buddie er nok avsluttet for lenge siden. Multicom selger kun litt tilbehør til den per dags dato. i-Buddie var dog gjennombruddet med vanlige komponenter i en bærbar innpakning. Derfor ikke rart den blir varmere enn vanlige bærbare med mobile prosessorer og RAM.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Etter det jeg vet finnes ikke i-Buddie med internt batteri? Nei, produksjonen av i-Buddie er nok avsluttet for lenge siden. Multicom selger kun litt tilbehør til den per dags dato. i-Buddie var dog gjennombruddet med vanlige komponenter i en bærbar innpakning. Derfor ikke rart den blir varmere enn vanlige bærbare med mobile prosessorer og RAM.

De solgte iBuddie for ikke lenge siden på multicom. Så vidt jeg vet, finnes det ikke iBuddie's med internt batteri.

Lenke til kommentar

nei, jeg kan ikke si å ha så gode erfaringer med min i-buddie jeg heller...

strømkontakten gikk etter et par måneder...

så gikk den igjen en uke etter reperasjon....

så gikk cdromen...

så klikka tastaturet...

så klikka skjermkortet... (windows/driver feil, men allikevel)

så nå kan jeg ikke bruke batteriet... litt kjipt når jeg har investert i trådløst nett, og ikke kan nyte det ute i sommer(varmen...?)

jeg fikk nettopp tilbud fra multicom om å få 25 verbatim dvd+r spindel, som plaster på såret... :roll: ikke noe å si på kundeservice...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...