Gå til innhold

TwinMOS vs. AMD 64

Erltot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er vel TwinMos kjent for å være søppel-ram uansett...

Fungerte ikke i XP2500 maskinen jeg bygget til min søster heller, og da fikk jeg beskjed fra Datakjeden om at "vel, dette burde vi informert om, for TwinMos er ikke en videre god minnetype"

Nå går jeg for Crucial eller Cosair, alt etter hva de har inne på lager.

Lenke til kommentar

Det var et kjent problem at K8T800 brikkesettene hadde minnekompabilitetsproblemer, der Twinmos var på svartelisten.

De nye nForce3 250 (såvel som 150 versjonen også) har så og si ingen problemer med å takle twinmos RAM. Twinmos Ram er dessuten velidg bra med tanke på pris/ytelse. De med winbondbrikker er isär gode overklokkere i tillegg. Både for AMD XP/64 og til og med til P4 klokker de serdeles bra.

Lenke til kommentar

Både ja og nei. Twinmos med Winbond-chipper er absolutt brukbare og fungerer like bra som Corsair, Kingston osv. Problemet med Twinmos er at de også benytter mange andre chipper av ymse slag som er lite å samle på. Er ingen vits å velge dyrere merker fremfor Twinmos så lenge det er snakk om Winbond. Desverre vet en aldri hva en får når en kjøper Twinmos, så det greieste er å styre unna med mindre en kan få tak i noe brukt, slik at man kan sjekke hvilke chipper det sitter på dem.

Lenke til kommentar

Fungerte ikke i XP2500 maskinen jeg bygget til min søster heller, og da fikk jeg beskjed fra Datakjeden om at "vel, dette burde vi informert om, for TwinMos er ikke en videre god minnetype"

Nå går jeg for Crucial eller Cosair, alt etter hva de har inne på lager.

Litt unyansert uttalelse. Jeg har Twinmos i 2 Intel maskiner og 1 AMD maskin, alle av nyere årgang, og har ingen problem. En får det en betaler for. Selvsagt må en forvente at Corsair og Crusial er bedre med sitt generelt høye prisnivå.

Endret av durabit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...