Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT og router problemer (FTP, MSN og lignende)

Anbefalte innlegg

Hei.

Har ett lite problem. Har NGT router + en 3COM wireless router stående bak.

NGT gir 3COM routeren IP-adresse i 10.0.0.X området, mens 3COM routeren gir maskinene mine IP adresser i 192.168.1.X området. Bruker no-ip for å ha navn på min maskin, og den finner riktig IP selv med 2 hopp.

Jeg har åpnet NGT routeren for f.eks. port 21 (både i filteret og NAT er satt opp riktig til å route trafikken videre til 3COM routeren). 3COM routeren er satt opp til å route all trafikk på port 21 videre til en av maskinene.

Problemet er følgende:

Hvis jeg prøver å ftp'e meg til 192.168.1.X kommer jeg inn.

Hvis jeg prøver å ftp'e meg til 10.0.0.X kommer jeg inn.

Hvis jeg prøver ekstern IP adresse kommer jeg ikke inn.

Dette gjelder ikke bare ftp porten men også for MSN og andre spill/applikasjoner.

Noen som har lignende erfaringer og kan hjelpe meg?

Mvh,

Geir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er normalt ikke nødvendig eller ønskelig å operere med to interne nettverk. Konfigurer en av routerene til å fungere i bridged/gated modus. Da vil kun en av routerene fungere som DHCP-tjener, og motta IP-adresse fra NGT.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar
Det er normalt ikke nødvendig eller ønskelig å operere med to interne nettverk.  Konfigurer en av routerene til å fungere i briged/gated modus.  Da vil kun en av routerene fungere som DHCP-tjener, og motta IP-adresse fra NGT.

Det er i og for seg greit, men det ser ikke ut som det er det som er problemet. Problemet jeg sliter med er at router'n til NGT (en Netopia-router) ikke vil slippe igjennom trafikk, selv om jeg har konfigurert alt i henhold til instruksjonene på siden nevnt over....

Geir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...