Gå til innhold

NEC 2080UX+ TCO99 vs TCO03

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en NEC 2080UX+ LCD og lurer på om jeg skal kjøpe de svarte eller den hvite. Utseende messig liker jeg den svarte best, men så oppdaget jeg at den svarte var TCO-99 godkjent mens den hvite var TCO-03. Er det noen som vet hvilke forskjeller som gjør at den ene er TCO-99 mens den andre er TCO-03? :hmm:

-Stein-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer eneste forskjell på disse er fargen på ramma. Grunnen til ulik TCO-sertifisering er at sort rame gir for mye kontrast til bildet til at den kan TCO03-sertifiseres. Dette er et rent ergonomisk hensyn og har ingenting med det tekniske aspektet til skjermen.

Sitter selv med den svarte og det er det et par andre i test-teamet som gjør også ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg står ovenfor det samme valget. Jeg har planer om å kjøpe Eizo FlexScan L795, og vurderer da om jeg skal kjøpe L795 eller L795K. Eneste forskjellen på de er vel at L795K er svart og L795 er grå.

Men hvor mye har egentlig dette å si? Er det virkelig så stor kontrast mellom den svarte ramma og bildet at det kan være slitsomt for øynene? Er dette en reell sak, eller er det bare TCO03-sertifiseringen som er pirkete?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...