Pels Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Jeg har også et H600B kabinett med 120 mm PSU vifte. Alt funker fint unntatt at jeg hører hovedkortet. Lyden eller duringa er ganske irriterende. Burde jeg kjøpe støydempingsmatter? Hjelper det? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Jeg har også et H600B kabinett med 120 mm PSU vifte. Alt funker fint unntatt at jeg hører hovedkortet. Lyden eller duringa er ganske irriterende. Burde jeg kjøpe støydempingsmatter? Hjelper det? Hvis det bare er hovedkortet som er problemet så er det sikkert mye enklere å bare bytte ut den bråkete northbridge-kjøleren med en stor passiv kjøler. Da har du fjernet hele støykilden din... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 problemet er at det allerede er en passiv kjøler på northbridgen. Det er ingen vifte på hovedkortet. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hvordan kan du 'høre hovedkortet' da? Tenker du på prosessorkjøleren eller skjermkortkjøleren? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 nei, ikke viftene. hm. vansklig å forklare.. sånn typisk lyd fra datamaskiner. Lyden hører man mere på gamle maskiner. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Da vil jeg råde deg til å høre deg frem til lydkilden, for det er vanskelig å gi råd til hvordan man skjal fjerne problemer man ikke vet hva som er årsaken til. Det blir liksom litt "brannslokking over hele byen fordi et eller annet hus brenner et sted". Åpne kabinettet, hør deg frem til lydkilden og start helst en egen tråd for å spørre om problemet, så skal vi svare. Trådstarter, cico, har trolig ingen interresse av at andre bryter seg inn i hans diskusjon og begynner å prate om sine egne ting. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Rent bortsett fra viftene og enheter med bevegelige deler (harddisker, cd/dvd) er det egentlig ikke noe som skal lage lyd. Det kan muligens nynnes litt fra PSU(?). Er det kondiser som har en tendens til å bråke hvis de ikke har det helt bra? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 når jeg slår på maskinen så er PSUen helt lydløs.. da kom jeg på å skjekke hvorfor den bråker.. tror det er hard disken som gir grusomme lyder fra seg skal prøve å skifte og se om støyen blir borte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå