MadSoul Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 For en gutt på 18 år, 0 bonus. Hvor mye (ca.) vil det koste å forsikre disse bilene: - Nissan Primera 1992 120hk - Ford Sierra 88 2.0 - MR2 120hk - Calibra 91 Lenke til kommentar
dalri Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Se på www.if.no og gå på bergen pris til venstre. Du får alltid 20% i startbonus. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 gjensidige er billigere ! Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Gå på f.eks Gjensidige.no og sjekk prisen via nettet der. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Gjensidige er IKKE billige. Sjekket ut to av de nevnte (Sierra og Primera), og med delkasko og 20% bouns, kommer disse på ca 11000 kr. Kan ikke akkurat si at det er billig. Mr2 og Calibra fantes ikke på lista, så da er dem vel så dyre å forsikre at det ikke er noe poeng engang. Sjekket Calibra hos IF, riktignok turbo-versjonen, og den skulle de ha 32000 for. Mr2'n var noe billigere, ca 23000. mvh Pantera Lenke til kommentar
GA Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Jeg har en primera 91 gs... er 18 med 20 prosent. På IF ville de ha 22 tusen og noe, på vesta 16 tusen og noe og på gjensidige betaler jeg 11386,- i tilleg får jeg tilbake ungdomstillegget (1500,- i året) etter 5 år hvis jeg kjører skadefritt. Tegnet også familie medlemskap hos naf (300,- i året såvidt jeg husker) og da slipper man egenandel (hvis man har 4000,- som egenandel) ved 1 skade... synes det er bra vilkår jeg... Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Ingen forsikringsselskap er nødvendigvis dyrere enn andre, det hele kommer ann på bilen. Min 91 Mustang er den eneste registrerte i landet og IF ville ha 6500 for delkasko på denne. Gjensidige ville ha 4500. Motsatt fall kunne IF forsikre min 2001 Sebring for drøye 4800 i året, mens Gjensidige ga meg laveste pris på rett under 5500 (full kasko 16k km i året). Valgte Gjensidige og tok innbo og reiseforsikring i tillegg og fikk enda bedre deal. Neste år er kanskje IF eller Vesta eller noe annet billigst, og da bytter jeg igjen (byttet fra IF i fjor). Er man altså veldig smart, så er det ingen vits i å hyle over at "Forsikringsselskap AS er møkkadyre fordi de ville ha 5000000 for min styla superGolf med 0.7 liters rekke 3'er og 500 meter i året i kjørelengde": Man sjekker priser rundt om, man setter priser opp mot priser og forhandler seg frem til den desidert beste dealen - man pruter! Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Man sjekker priser rundt om, man setter priser opp mot priser og forhandler seg frem til den desidert beste dealen - man pruter! Det har du selvfølgelig helt rett i. Jeg kjøpte meg ny bil i vinter, og sjekket i forkant, de fleste selskapene på forskjellige biler. Kan være tilfeldig, men Gjensidige var relativt dyre på alle sammen, kanskje bortsett fra en Megane, som de skulle ha 8500 med full kasko. Den bilen jeg kjøpte (Volvo) skulle både Gjenstridige og Vesta ha 14000 i året for (full kasko), men det synes jeg var for dyrt. Endte opp med Volvo's egen forsikring. Sparte over 5000 på det. Så det lønner seg å sjekke litt rundt, ja. mvh Pantera Lenke til kommentar
voluz Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 På alle bilene jeg har sjekket har Terra forsikringsselskap ligget noen tusen under de store selskapene. De små selskapene er som vanlig billigst og best. Varierer kanskje da, men alle bilene jeg har fått tilbud på har i hvertfall Terra kommet klart vinnende ut av. Alle kan bruke Terra gjennom sin lokale sparebank, eller sikkert direkte til Terra også. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Jeg har nettopp skaffetm eg forsikring, og jeg kan si det slik at If og Vesta er mye dyrere enn Gjensidige..... eks. priser: Jeg (gutt på 21 år) skulle forsikre en 91modell Mitsubishi Sigma 3,0L v6 230hk. Vesta: nærmere 19000 kr delkasko med 50% bonus i min fars navn. If: Litt rimeligere...ca 14000 kr delaksko i mitt navn (75000 med full kasko lol?) Gjensidige: 8200 kr for delkasko med personskadeforsikring på 500 000. Her får du i tillegg igjen litt penger, det du betaler mere siden du er ung får du tilbake ved fyllte 25 år! Gjensidige er en av de få forsikringsselskapene osm satser på ungdom, og det merkes fort mht prisen her. Jeg annbefaler alle å sjekke ut Gjensidige isn bilforsikring før dere bestemmer dere Lenke til kommentar
voluz Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Vel, Terra er mye billigere enn Gjensidige. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Jeg (gutt på 21 år) skulle forsikre en 91modell Mitsubishi Sigma 3,0L v6 230hk. Hvis du tenker deg om litt... Synes du det er rart at denne kombinasjonen koster penger? Altså, din årspremie er jo bare et produkt av hvilken risiko de tar ved å dekke deg, din bil, og de som til envher tid befinner seg rundt de førstnevnte.. Endret 12. august 2004 av Ktulu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå