Gå til innhold

Finner ikke power led

Anbefalte innlegg

Hei, har blant annet et Scorpio 868W kabinett (ATX) og et Asus A7V600-X hovedkort. Problemet er at når jeg får grønt lys på hovedkortet når jeg trykker på strømforsyningen, men når jeg trykker på knappen framme vil ikke PCen skru seg på. Med andre ord får maskinen strøm, men den skrur seg ikke på- på knappen fungerer ikke.

Til hovedkortets system panel har jeg kun koblet til ATX Power Switch, Reset Switch, HDD led og Speaker. Jeg finner ingen Powerled eller Pled fra kabinettet, og regner med at dette gjør at på knappen ikke fungerer? Er også overbevist om at denne ikke finnes i det hele tatt på kabinettet, iom at jeg har lest overalt, med mindre navnet er forandret fullstendig fra hva jeg tror det skal være.

For ordentlig skyld kan det sies at jeg flyttet hovedkortet over fra et Qtec kabinett til dette pga sikkerhetsgrunner, og på Qtec kabinettet var det både ATX Power Switch og Pled+ / Pled- på. På det gamle kabinettet hadde jeg ingen problemer og alt fungerte strålende- Slik at en må ha koblet til Pled for å få på-knappen til å fungere (siden den mangler på det nye)?

Er min tankegang riktig? Kan gjenta meg selv og si at jeg er sikker på at det ikke er noe Pled eller Powerled på kabinettet (: Siden jeg ikke fikk med bruksanvisningen må jeg ta en tur til butikken jeg kjøpte kabinettet på?

Endret av macklett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såpass, regnet med at jeg trengte å ha den tilkoblet.

Føler meg overbevist om at alle ledninger sitter riktig, og får som sagt grønt lys på hovedkortet, får bare ikke på maskinen :)

Er en 500 W strømforsyning, men på dette kabinettet er det 3 vifter som jeg da har tilkoblet til vanlig strømkabler inne. Vil da neppe tro at dette skaper problemer. Får vel ta ut alt på system panelet og montere det på nytt enda en gang, selv om jeg har prøvd det to ganger allerede (:

Lenke til kommentar

Du skal egentlig ikke trenge å koble på noen av de sakene, det skal holde med en skrutrekker e.l. for å kortslutte power-on pinnene. Du kan jo prøve å ta ut Power Switch, Reset Switch, HDD led og Speaker og prøve med en skrutrekker e.l. Er du uheldig så kan power knappen din være ødelagt ;)

Lenke til kommentar

Fikset problemet nå. Det var trolig tilknyttet til at ledningen festet til på knappen var noe løs, siden den var plassert på et noe uframkommelig sted måtte jeg skru løst nesten alt sammen for å nå til.

Forresten gikk temperaturen på hovedkortet ned fra 62 grader til 33 grader, da jeg skiftet kabinett fra Qtec til Scorpio (da Scorpio kabinettet blant annet hadde 3 ekstra vifter, og anskaffet en stabil 500 W strømforsyning). Med andre ord er jeg fornøyd med kjøpet.

Det jeg er mindre fornøyd med er det forbannede møkkadårlige Windows XP. Hver gang etter jeg gjør omfattende endringer som dette, skal en være forbannet sikker på at jeg blir fortalt at en system fil er korrupt, og må reinstallere. Sikkert noe tilknyttet feil med lisensordning eller annet tull siden jeg ikke har en lovlig versjon :) Jeg liker uansett svært dårlig å få beskjed om corrupt system file hver gang jeg gjør omfattende endringer, alt dette før jeg får tilgang til system recovery eller lignende.

Endret av macklett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...