larspetter Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Hei hei... Er helt fersk når de gjelder DV kamera,men har kjøpt meg et Sony HC-85E. De jeg lurer på er hva Progresiv scan er for noe.Blir de bedre filming med den aktivert?Noen bakdeler?Kjøpte også ekstern mikrofon.hørte stor forskjel når jeg slo denne av og på..Støy ble helt borte.Anbefales Lars Petter Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Hei hei... Er helt fersk når de gjelder DV kamera,men har kjøpt meg et Sony HC-85E. De jeg lurer på er hva Progresiv scan er for noe.Blir de bedre filming med den aktivert?Noen bakdeler?Kjøpte også ekstern mikrofon.hørte stor forskjel når jeg slo denne av og på..Støy ble helt borte.Anbefales Lars Petter Hvilke mikrofon kjøpte du.. Endret 23. juli 2004 av royrogers Lenke til kommentar
larspetter Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Kjøpte den på www.mpx.no http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7323 Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 progressive scan er at du får progressive billedruter, med andre ord IKKE interlacede bilder. - Det kan være bra og dårlig. F.eks mitt kamera har ikke mer enn 15fps i progressive scan, mens det nye vi har tenkt å kjøpe har 25fps, det vil si at det har 25 bilder i sekundet, mot normal video som har 50 fields i sekundet. For å få "smooth" video med progressive scan må du imidlertid ha en fast lukkertid, ikke for rask - om du har den for rask vil alt bli så skarpt at folk lurer på om videoen hakker. Ser det er et Sony HandyCam du har, og jeg antar at progressive scan på dette kameraet har lav fps. Så jeg vil nok anbefale deg å skyte med interlaced bilder, prog. scan er kun for spesielt interesserte Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Det kan være bra og dårlig. F.eks mitt kamera harikke mer enn 15fps i progressive scan, mens det nye vi har tenkt å kjøpe har 25fps, det vil si at det har 25 bilder i sekundet, mot Det nye kameraet?? Hva skal du kjøpe da... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Panasonic DVX100 Test av Videosmith http://digitalfilmmaker.net/PanasonicDVX100Review.html Koster ca 40 000kr. Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Panasonic DVX100 Test av Videosmith http://digitalfilmmaker.net/PanasonicDVX100Review.html Koster ca 40 000kr. Oj, Oj....................... Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Den mikrofonen du kjøpte kan du umulig ha testet noe særlig. Den er faktisk dårligere enn den innebyde. Bass gjengivelsen er lik null. Har akkurat samme mikrofon til mitt TRV80, men bruker den aldri. Lenke til kommentar
larspetter Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Da må de vere noe feil på kameraet/mikrofonen din.Hadde jeg hatt serverplass skulle jeg ha tatt opp en filmsnutt med og uten mic..her er forskjellen enorm ivertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå