Gå til innhold

far cry kræsjer

Anbefalte innlegg

Har en P4 3.0Ghz, 1024 Mb RAM og et Radeon 9800 skjermkort.

Tror det er skjermkortet som sliter. Enten så restarter maskinen plutselig når jeg spiller. Eller så fryser det og avslutter rett ut i windows. Noen ganger så fryser hele pc`en også. Har prøvd både de nyeste driverne og de som fulgte med kortet, men til ingen nytte.

Noen som har vært borti det samme?

Har ikke patchet opp spillet ennå.....

Endret av KongTommy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv med å legge inn hovedkortdriverene dine. Dvs. chipset driverene. Fulgte sikkert med hovedkortet ditt på en cd.

At maskinen starter på nytt kan komme av flere ting, driverfeil, varmeutvikling, minnefeil osv.. Dersom du vil deaktivere at Windows starter på nytt og istedet vise en eventuelt feilmelding:

Kontrollpanelet -> System -> Avansert ->Velg Alternativer ved Oppstart og Gjenoppretting

Fjern haken: start på nytt automatisk

Da vil det komme en feilmelding istedet for at maskinen starter på nytt med en gang. Gjerne post feilmeldingen. Helst feilkoden (I stor skrift) og filen det gjelder.

Lenke til kommentar
At maskinen starter på nytt kan komme av flere ting, driverfeil, varmeutvikling, minnefeil osv.

Varmeutvikling har jeg hatt store problemer med når jeg kjører spil som f.eks CS. Da frøys hele maskinen og jeg måtte reeboote. Så ja Varmeutvikling kan være en grunn, Tror faktisk det er det som gjelder her. Det jeg gjorde var å sette inn 1 vifte til å kjøle hardisken, og 1 ekstra til å kjøle skjermkortet, bråker mye men det virker

Men hva mener du med minnefeil? Vist det er minnefeil får man jo som regel ikke startet opp pcen i det hele tatt? Correct me if i am wrong...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...