Gå til innhold

hvilken mobil? 6230? E700?


Anbefalte innlegg

Har nå begynnt å insett at min gode gamle t65 ikke lengre er hva den engang var :p

 

Jeg vurderer derfor sterkt å kjøpe en ny telefon. Jeg har ikke akkuratt veldig mye penger så jeg skal kjøpe en med abonnement binding. Slik jeg gjorde forrige gang. Er fornøyd med den løsningen ;)

 

Vel nokk om det. Hvilken skal jeg velge? Har sett rundt her og der i ganske mange timer og blir bare mer og mer forvirret.

 

Jeg er ikke en avansert bruker noe dere sikkert skjønner etter å ha lest at jeg har hatt en t65 helt til nå. Jeg vil ha kamera, java og lignende finesser.

 

Har prøvd den der mobilfinneren til amobil men ble ikke noe klokere av den.

 

De jeg så langt har pekt ut er:

 

Samsung E700. Denne koster 1299 hos tele 2 + 199 i innmelding og 119 måntlig.

Nokia 6230 koster vell 1599 hos siba tror jeg. Den også med tele2 og samme betingelser.

 

Jeg synes egentlig 1600 er allt for mye å bruke på en telefon, men jeg har også sett på:

 

K700 fra Sony Ericsson. Den koster 1699 hos tele 2 og er enda dyrere en de to andre som jeg allerede synes er for dyre.

 

Så hva skal jeg velge? Jeg har ikke behov for mp3 spiller. Telefonen må være god å skrive meldinger med (Rask responstid. I hvertfall raskere en min gamle t65 for den er skummelt treg.) siden jeg vil ha dette så billig som mulig er derfor samsungen den jeg ser på som mest aktuell.

 

- Kan man bruke vanlige mp3/ wav filer som ringetoner på samsungen? / på de andre?

- Har samsungen bedre kamera enn 6230 eller er det bare jeg som har fått feil intrykk?

- Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal overføre filer fra/til samsung telefonen siden det ikke er bluetooth? Kabel regner jeg med men kan jeg få url til ett sted de selger den jeg trenger?

 

- Og viktigst av allt: Hvilken bør jeg velge? Andre forslag mottas også. Helst ikke over 1000kr med binding

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler (som til endel andre) Siemens CX65.

 

Den er ikke altfor fancy, men den har fortsatt veldig bra og stor fargeskjerm, bra kamera, mer enn nok minne, infrarød, java osv osv..

 

Jeg fant ikke noe tilbud på internett med den og tele2-abb. men det finner du nok i en butikk.

 

edit: På tele2.no oppdaget jeg Siemens M65 til 99 kr med det abbonementet du nevnte. Om du vil ha dette abb'et uansett er dette utrolig bra kjøp. Den er funksjonsmessig lik som CX65, men tåler mye mer.

 

Konklusjon: Tror M65 eller CX65 vil være bra for deg :)

 

edit2: Fornøyd med meg selv som hjelper folk med mobilkjøp klokken 3 på 5 om natta (:p)

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Slenger meg med på lasset her og anbefaler deg å ta en tiit på CX65 :) Meget god telefon med god og stor skjerm, en del minne til spill og bilder og helt ok kamera :) Jeg ville ikke valgt E700 fremfor denne hvertfall ;) Da må et alternativ bli 6230 som du nevnte, men siden du ikke trenger mp3 og slikt så ser jeg ingen grunn til at du kjøper deg denne. Så da er nok CX65 kjempe god for deg som ikke krever så altfor mye!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på cx65 og m65?

 

Jeg vet at m65 er vann og støt sikker. Samt at utsendet er litt forskjellig. Noe mer?

 

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt cx65 med abonnement til en rimelig penge?

 

Er det ingen her inne som anbefaler en av de andre telefonene?

Lenke til kommentar

cx65 er vel ett alternativ nå da :)

 

Hvis noen selger den med binding til en rimelig pris.

 

Hvordan er den å skrive meldinger med? Rask responstid?

 

Kan man overføre bilder fra pcen til kameraet og bruke dem som bakgrunn osv?

 

EDIT: og m65 var også ganske fet da :love:

 

Har lest litt her og der og synes den virker veldig grei.

 

Den koster jo kun 100kr med abonnement :cool:

 

Men jeg har også sett litt på t630. Den koster 50 øre med samme abonnementet. Hvilken villle dere valgt av disse 2?

Endret av OterOter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...