Gå til innhold

Nokia 6230 Vs. Sony Ericsson K700

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk min K700 igår. Meget fornøyd med denne :D Er masse palss til mp3 jo!! Men joda, skal du bruke den som mp3 spiller så ser jeg jo at det kan bli et lite problem :ermm: Så hvis du skal ha en mobil og mp3 spiller i ett er nok 6230 valget. Men K700 er bedre på alle andre punkter mener nå jeg!! :D

Enig.. K700 Slår 6230 på ALLE punkter untatt minne kort :yes:

Go K700, Go K700, Go K700 :w00t:

Lenke til kommentar
nop.. ikke k700   :roll:  :(

Ok :thumbdown:

Jaja, det er jo ikke sikkert jeg får ny telefon, men han på elkjøp sa at jeg muligens fikk ny telefon... :blush:

:p

Men hva er du mest Interisert i ? Skjerm eller Mp3?

K700 slår 6230 på ALLE punkter untatt Minnekort....

Så vis du ikke trenger MP3 som en "must" have, gå for K700, hvis du bare MÅÅÅÅÅ ha MP3 gå for 6230.

Men du får ca 8 sanger på K700 å :p

EDIT: Leifer

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Nokiaen har gode knapper og minnekort, men ekstremt dårlig skjerm.

Ekstremt dårlig skjerm?? Var ikke det å ta litt hardt i?? Skjermen er mindre (fysisk størrelse og oppløsning) enn på K700, men det er langt ifra en dårlig skjerm! K700 har ikke noe spesielt stor skjerm og dette har vært diskutert på forumet mange ganger. Skjermene har samme fargedybde men 6230 har blassere/kjedeligere menyer som gjør at skjermen ser svak ut. Dette kan gi et dårlig førsteintrykk dersom du er vant til f.eks skjermene på den nye Siemens 65 serien. Jeg brukte en siemens S55 med 256 farger før jeg kjøpte 6230 og jeg ble naturligvis svært fornøyd med skjermen på 6230.

Nok en sterk påstand. 6230 har EDGE, det har ikke K700. 6230 slår K700 på sms da K700 da tregheter kan forekomme når man taster kjapt. Hvilken som har best design er det opp til hver enkelt å bestemme.

Mauro: https://prisguiden.no/vis_side_ved_si...bmit=sammenlign

Mitt råd er å teste begge telefonene hos en forhandler så får du sammenlignet de og kanskje du finner ut hvilken som passer deg best. Tror ikke du blir misfornøyd uansett om du velger 6230 eller K700. Lykke til med valget! :)

Lenke til kommentar
Nokiaen har gode knapper og minnekort, men ekstremt dårlig skjerm.

Ekstremt dårlig skjerm?? Var ikke det å ta litt hardt i?? Skjermen er mindre (fysisk størrelse og oppløsning) enn på K700, men det er langt ifra en dårlig skjerm! K700 har ikke noe spesielt stor skjerm og dette har vært diskutert på forumet mange ganger. Skjermene har samme fargedybde men 6230 har blassere/kjedeligere menyer som gjør at skjermen ser svak ut. Dette kan gi et dårlig førsteintrykk dersom du er vant til f.eks skjermene på den nye Siemens 65 serien. Jeg brukte en siemens S55 med 256 farger før jeg kjøpte 6230 og jeg ble naturligvis svært fornøyd med skjermen på 6230.

Nok en sterk påstand. 6230 har EDGE, det har ikke K700. 6230 slår K700 på sms da K700 da tregheter kan forekomme når man taster kjapt. Hvilken som har best design er det opp til hver enkelt å bestemme.

Mauro: https://prisguiden.no/vis_side_ved_si...bmit=sammenlign

Mitt råd er å teste begge telefonene hos en forhandler så får du sammenlignet de og kanskje du finner ut hvilken som passer deg best. Tror ikke du blir misfornøyd uansett om du velger 6230 eller K700. Lykke til med valget! :)

Oisann, godt svar... Takk takk, men en jeg kjenner har 6230 og jeg synes ikke skjemen var noe å skryte av. På papiret står det at det er 65k farger på den, men det mener jeg er kun på papiret. Skjermen er jo identisk med den jeg hadde på 6610 eller hva det var... (for noen år siden)

Lenke til kommentar
6230 slår K700 på sms da K700 da tregheter kan forekomme når man taster kjapt.

Jeg har ikke det problemet..

I mitt forrige innlegg skrev jeg tregheter KAN forekomme. Det betyr ikke at det skjer hele tiden eller med hver eneste K700. Jeg merket det ganske raskt da jeg testet telefonen. Vel å merke hadde den minnet fullt av meldinger osv, noe som kan ha en innvirkning på responsen. Nokia er og blir bedre enn SE på meldingsfronten etter min mening.

Siterer amobil sin test av K700:

Dessverre måtte vi konstatere at testeksemplaret vårt av K700 hang etter når vi skrev tekst. Dette er et problem vi har sett alt for ofte på Sony Ericssons telefoner. Tregheten er langt fra så irriterende som på mange andre telefoner vi har testet. De verste SMS-racerene vil nok allikevel merke at man ikke får den flyten på skrivingen som man skulle ønske. Nok en gang må vi dra frem de fleste av Nokias telefoner som det gyldne eksempelet på hvordan det skal gjøres.

Forhåpentligvis vil dette bedre seg etterhvert som det slippes nye versjoner av programvaren til telefonen.

Ellers var vi godt fornøyde med K700 på meldingsfronten.

Lenke til kommentar
Trenger du mp3 og minnekort på mobilen? Hvis ja, kjøp 6230.

Ellers ville jeg ikke sett noen grunn til å kjøpe den fremfor K700, bortsett fra at K700 lider av mange barnebugs.

Hmm... Hvilke "barnebugs" da ? :ohmy:

Og hvor mange mp3er får du plass til på k700 hvis de er på 5mb alle sammen :ohmy:

Her er noen, hvor mange av dem som blir fikset gjenstår å se:

Om meldingsminnet.

Ulike problemer.

Tastene setter seg fast.

Volumebug.

Baksiden knirker.

Slår seg av og på.

Dårlig batterilevetid.

Feil med kamera.

----

Sier ikke at alle K700 har feil, men det er klart endel :)

Hvis alle mp3'ene er på 5 mb gir min enkle hoderegning (41 mb / 5 mb) meg svaret at den har plass til 8 sanger.

på min k700i så er det ikke noen problemer...ingen av de iafall!

edit: forresten batterilevetiden blir bedre etter du har lada den 2-3 ganger...

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
Trenger du mp3 og minnekort på mobilen? Hvis ja, kjøp 6230.

Ellers ville jeg ikke sett noen grunn til å kjøpe den fremfor K700, bortsett fra at K700 lider av mange barnebugs.

SE K700i har no mp3 spiller!

men mp3-spiller uten minnekort er ingen optimal løsning.

De fleste vil ha mer enn 25 minutter (eller no) musikk på mobilen hvis de bruker den til musikkavspilling.

Lenke til kommentar

Virker som folk glemmer veldig fort her..

Jeg vil påstå at Nokia 6230 hadde enda flere barnesykdommer enn det Se K700i har.

Og en annen ting som er bedre på k700i.. Oppløsniga på Videoinnspilling.

Jeg har hatt begge. og er mest fornøyd med k700i

Lenke til kommentar
Virker som folk glemmer veldig fort her..

Jeg vil påstå at Nokia 6230 hadde enda flere barnesykdommer enn det Se K700i har.

For en som skal kjøpe mobil nå (og som allerede har kjøpt den, så denne tråden er egentlig ubrukelig nå lenger) spiller det veldig liten rolle hvor mange buggs en mobil hadde for x antall måneder siden..

Hvor mange bugs den har NÅ, og hvor mange rivalen har NÅ er det som teller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...