Gå til innhold

Forskjell fra u.skole til hotell

sniff

Anbefalte innlegg

Hvem trenger egentlig en så jævla høy poengsum? Fyren hevder at han burde skjerpe seg om han får en femmer; altså hvem trenger så mange poeng? Ingen studier jeg kjenner krever minimum 6 i snitt for å komme inn.

Jaja, kanskje fyren digger å arbeide, vi er alle forskjellige... :roll:

Det er flere studier som krever over seks i snitt.

Jurnalist er vel en av de. Lege er vel opp mot det også.

Må lissom rake med deg en mengde eksta poeng, om ikke en må samle alderspoen også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm.. Jeg hadde Hotell og Næring som andre valg på grunnkurs-søk.. elektro på første, og kom inn der..

syns elektro var litt vanskelig.. eller.. det var igrunn ikke så veldig vanskelig, men det var mye perfeksjonisme inni bildet.. fikk 3'er i matte, noe som gjorde at jeg gikk ned litt i snitt fra 10. klasse...

men VK1 forandret alt seg igjen... Da kom jeg inn på IKT-driftsfag.. :cool:

lærte faktisk veldig mye, selvom jeg kunne litt fra før.. vi hadde noe så fint som "ansvar for egen læring"...

jeg så pensummet og tenkte for meg selv.. "dette blir chill".. selvfølgelig var det noe vanskelig der.. men at jeg skulle være ferdig med det iløpet av et skoleår var en sure thang...

til påske var jeg så og si ferdig med hele pensum.. og det var ikke akkurat den mest effektive jobbinga.. eller. når jeg jobba var jeg mæd effektiv.. men dette var bare 60% av skoledagen :cool: ..

de resterende 40% ble brukt til å spille yetisports 2/3/4 :D

endte opp med 4,6 i snitt.. greit nok for meg.. samme som i 10. klasse..

men kunne sikkert jobbet det opp til 5 i sintt.. men men... var ihvertfall et jævla chill skoleår..

det var nok mas.. hm

Hm.. Tviler på at du vil få et sjokk i kategorien "faen så masse lekser"... sjokket vil vel heller komme fordi du sansynligvis får jobbe mye friere på videregående.. ihvertfall det faget du skal inn på..

kjenner folk som har gått det... Grunnkurset er veldig basic.. blir vel å kunne enkle retter, samt kunne vite navnene på diverse frukter/grønnsaker samt kjøtt.. du skal liksom kunne se hva alt er.. også skal dere jo lage mat.. etterhvert uten å se i oppskrifter ;)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Har gått to gk.Mekanik og Elektro.Skal si det var utrolig chill de to årene.Gjorde nesten ingen lekser men jeg fikk mye bedre snitt en det jeg fikk da jeg gikk ut 10`en klassen.Hørte fra andre at det var et stort slitt på allmenn.Kommer garantert til å bli chill på VK1 Elektro også,etter det jeg så fra den som gikk ut til sommeren nå :p Så jeg har hørt litt av hvert fra hotel og næring folket også,ganske chill der også.

Lenke til kommentar
Hei, jeg lurer på det samme som Bjaa, bare dette gjelder hotell og næringsmiddel fag!  :love:

Blir de veldig overgang?  :whistle:

Og blir de veldig mye lekser osv?

kom også med andre kommentarer!  :w00t:

Har gått den linja..

Opplegge hos oss var..:

Praktisere det du ville..(kokk, servitør, bake osv)

Jeg praktiserte kokk...

Var jeg 5 min for sen ville jeg ikke bli sluppet inn på kjøkkenet..

Manglet jeg en knapp eller lue osv vill jeg heller ikke bli sluppet inn på kjøkkenet...

du må regne med stress, verfall under tentamen osv...

Men kan si at det ikke blir slikt når du kommer ut i arbeid...

bortsett fra stress..jeg har konstant 10 retter jeg holder på å lage med... :ohmy:

EDIT: så må du regne med mye overtid...jobber opptil 60 timer uka :hrm:

Endret av haddis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...