CSSSK Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Har lurt ganske lenge på om denne eksisterer eller ikke. Det er visst støtte for det, men MSI nekter for at den eksisterer i de BIOS versjonene som er ute på markedet nå. Leste på amdmb.com sitt forum at en kar med en hardwaredings som kunne lese av PCI-hastigheten motbeviste det. Han kjørte den originale biosen (5.1) og fant ut at 1/5 divideren slår inn på 152 MHz fsb... Det betyr at hvis du har en ulåst cpu og PC2700 ram så kan du uten fare kjøre en fsb på 166 MHz fsb.. Tenkte jeg bare skulle nevne det, i tilfelle noen flere enn meg lurte... Har lurt på om jeg gidder å skaffe meg PC2700 RAM, da det ikke ser ut til å være noe særlig ytelsesøkning hvis man fortsatt kjører cpu på 133 MHz fsb... Har slutta og lure nå, får skaffe meg PC2700 ram eller høyere og klokke litt... Lenke til kommentar
qwerty Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Synd at MSI ikke har greie på sine egne hovedkort! Jeg er overbevist om at alle KT333 hovedkort har 1/5 pci divider. Dette er noe som styres av chipsettet og ikke av BIOS. Hadde et Asus A7V333 og det virker som at den har 1/5 pci divider i hvertfall!! Lenke til kommentar
Howard Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 I utgangspunktet stiller jeg meg tvilende til at KT333-kortene har 1/5 PCI-divider. Den eneste forskjellen mellom KT333 og KT266A er vel støtten for 166 MHz minnebuss (DDR)? Hentet fra PCSTATs review av MSI KT3: "The KT333 chipset is nothing more then the the KT266A with support for a 166 MHz memory bus. The KT333 still doesn't support a 1/5 PCI or 1/3 AGP divider yet" Men så finnes det også de som hevder at MSI KT3 har en 1/5 PCI divider, f.eks. OCWorkbench: "Of course you may want to lower the CPU multiplier and run it at a higher 166Mhz and above to take advantage of the 1/5 divider or wait for a Athlon that runs 166Mhz fsb." Hmmm... Dette må vi til bunns i folkens! :smile: [ Denne Melding var redigert av: Howard på 2002-04-24 19:13 ] Lenke til kommentar
Howard Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Mer bevis for at KT333 ikke har 1/5 PCI-divider: Henter fra Hexus.net: "One detraction from those wishing to run their unlocked processors at a high FSB is the lack of a 1/5 PCI divider at 166 FSB. We'd hoped the KT333 chipset would have support for this." [ Denne Melding var redigert av: Howard på 2002-04-24 19:18 ] Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 24. april 2002 Forfatter Del Skrevet 24. april 2002 Her er linken jeg fant: http://www.amdforums.com/showthread.php?th...threadid=120537 Har selv klart å kjøre kortet på 166 MHz bus, men ikke særlig stabilt, pga jeg har bare PC2100 Apacer minne... Skal vel kjøpe en brikke med samsung PC2700 minne om ikke så altfor lenge, så jeg gleder meg til å se resultatet da... Har lest mange tester om hovedkortet, omtrent halvparten forbanner seg over den manglende 1/5 divideren, mens den andre halvparten roser det opp i skyene pga at det tydeligvis er en 1/5 divider der... Det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke MSI verken kan avkrefte eller bekrefte om den virkelig er aktiv. Leste om en på MSI-forumet som hadde ringt MSI ang den divideren, og hadde fått som svar at den fantes, men MSI-duden nekta å svare på om den var aktiv eller ikke i de offisielle biosene. Det står jo faktisk printa på kortet at det støtter både 100, 133 og 166, men 166 står ikke nevnt med et ord i bruksanvisninga (trur jeg). Dette er det eneste som irriterer meg, for jeg er skikkelig fornøyd ellers med kortet! Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Quote: Synd at MSI ikke har greie på sine egne hovedkort! MSI har nok peiling på sine egne kort.. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 På mitt hovedkort, EPoX EP-8K3A+, som er basert på VIA KT333 chipsettet står det hvilken frekvens AGP og PCI kjører på med forskjellige busshastigheter. På 166MHz FSB kjører AGP på 66MHz og PCI på 33MHz, noe som vil si at chipsettet har en 1/5 deler. Lenke til kommentar
vslatten Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Hei. Veit denne tråden er urgammal, men lurer på dette sjølv. Har surfa på nettet i 3 timar no og lest utallige testar av mitt MSI KT3 Ultra-ARU kort. 50% Seier det ikkje har 1/5 divider og 50% seier det har det. Kan virke som dei som påstår kortet har 1/5 divider har gjort grundigare tester enn dei som ikkje gjer det. Såg til og med 2 tester der dei køyrde kortet med 200MHz FSB! Har lyst å teste då eg har PC2700 RAM. Men eg har også eit TV-kort i PC'en og det har eg høyrt skal vere ekstra følsomt for ureglementære PCI frekvensar. Så visst 1/5 divideren ikkje kickar inn, så er jo det litt dumt. Er også livredd for harddisk og nettverkskort. Det at eg har ein låst XP 2100+ prosessor gjer vel kanskje til at den ikkje taklar 166MHz. Kva trur de? No håpar eg nokon her har nokon kloke ord å sei. Har dette kortet den forb**** divideren eller har det det ikkje??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå