Gå til innhold

Leverer posten fortere i Danmark?

Anbefalte innlegg

Nb. Dette topicet har ingenting med hardware å gjøre, kun med webshops.

Det kan virke på meg som det er bedre postserice i DK en det det er her hjemme i Norge.

Jeg har nylig vært i Danmark og der bestilte jeg en softgun.

Jeg bestilte denne i 2 tia på dagen og neste dag ble den levert på døren ca kl 2 altså under 24 timers levering på dør og jeg betalte 0 kroner for frakt!

Jeg fikk vite av han jeg bodde hos (som forøverigt er en innbitt computer geek)

At dette var rimelig treig levering og at jeg godt kunne ha ventet å få den samme dag i 6 tia!

(bestilte foresten til en adresse i Aalborg)

Har alldeig opplevd lignende. Her hjemme i Norge tar det jo som regel 2 dager+ får å få varen tilsendt postkontoret og da koster det for frakten!

Egentlig synes jeg ikke det er så galt å vente 2,3 dager på varen men 24 timer på døren, gratis var jo proft :thumbup:

Endret av babbakaørn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jepp - det gør de!

Bestiller du varer på oppkrav innen kl. 16 - da har du hentelappen i postkassen dagen etterpå (uansett hvor du bor i Danmark).

Enkelt og greit - samme priser som her i Norge.

Man kan jo så lure på hvor det går galt - forskellene på avstandene i Norge og Danmark har ikke så mye å si egentligt.

Hint: Jeg kan reise fra Karmøy til Kirkenes på een og samme dag!

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Man kan jo så lure på hvor det går galt - forskellene på avstandene i Norge og Danmark har ikke så mye å si egentligt.

Kødder du eller? Hvis du f.eks står i Kolding som er ca. midt i Danmark så har du 2,5 time til Fredrikshavn og drøye 2 timer til København. Ikke kom å si at avstanden ikke har noe å si... :no:

Lenke til kommentar

nei du kan jo klare å transportere din egen kropp til japan på under 24 timer, saken er hvor mye det koster.

Syns ikke det er veldig mye å klage på at det tar 1 eller 2 dager å sende noe i en strekning som er lengre enn hele danmarks omkrets =)

Lenke til kommentar

Syns ikke det er veldig mye å klage på at det tar 1 eller 2 dager å sende noe i en strekning som er lengre enn hele danmarks omkrets =)

Hei,

En pakke fra Sandefjord til Karmøy tar lige lang tid som en pakke fra USA til Karmøy (og koster det samme).

PS. Postvesnet i Danmark er kåret som verdens hurtigste - vil ikke uttale mig om hvor Norge havnet henne på den liste :-)

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Nå vil ikke jeg forsvare Posten for mye, da de har mange områder hvor de kan gjøre store forbedringer, men å sammenlikne tider på distribusjon av post i Norge og Danmark blir for dumt.

Danmark er et knøttlite land med et areal på bare 43.096 km². Terrenget er stort sett helt flatt med godt utbygd infrastruktur og består, foruten byene, kun av landbruksområder, skog, klitter, vann og myr. Norge er til sammenlikning 323.802 km², består av høye fjell, dype skoger, lange fjordarmer, enorme vidder og mye annet ulendt terreng med høyst varierende infrastruktur frem til de minste lokalsamfunnene.

Nå er det ikke bare avstandene som gjør at ting tar litt lenger tid her i landet, mye har også med ressursallokering å gjøre. Hvis Posten kunne flyttet alle ressursene som går til å levere post til noen fåtalls personer i de mest avsidesliggende strøkene i Norge, og bare kunne konsentrert seg om de mest folkerike områdene, ville vi nok hatt en postdistribusjon som kunne sammenliknes med Danmarks.

Å sammenlikne Posten i Norge med de store amerikanske pakkeselskapene (UPS, Fedex, DHL) blir også feil, da de har et enormt distribusjonsnettverk som spenner over hele verden og opererer med store kvanta slik at de har råd til sine egne flyavganger kun for pakkene de leverer.

Endret av Mr_Snuffles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...