Gå til innhold

Fuktskader på T610. Mulig å repparere?

Anbefalte innlegg

¤¤¤ Topic redigert av moderator pga dårlig bruk av emne. Les nettikette om hvordan bruke emne best mulig ¤¤¤

min t610 er delvis ødelagt.... de fire øverste knappene virker ikke.... altså er det ikke mulig å gjøre noe med den.... det er muligens fokt skader, i og med at den lå ute i min ransell i 12 grader og regn i en og en halv time.... Noen som har opplevd lignende?? jeg la den i ovn i en liten stund på 30-40 grader i går for å få vekk fokten, og det hjalp... nå er problemet tilbake, og jeg sliter en del.... kjøpte telefonen på internett og det er tongvindt å sende den inn, og hvilke retigheter har jeg nå? telefonen er kjøpt for ca. et år siden.... noen som har tips på hva det er jeg burde gjøre???

takker for all hjelp

Endret av B|Real
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mistet min 7250i i wc(!) og denne ble helt død. Tok av deksel og batteri og tørket med hårføner, fikk da liv i apparatet, men skjermen var vassen og ringelyden nesten borte.

Den ble bedre da jeg snakket LENGE i den, den ble da ganske varm...

Lyden og skjermen kom seg sakte men sikkert tilbake igjen, idag er er den god som ny...

Lenke til kommentar

du må IKKE starte mobilen !!

har du gjort det, er mobilen så godt som død.

Vann og strøm trives ikke så godt sammen, og derfor må du putte den i varmluft før du har slått den på. Så må du la den tørke i 1 dag. Den blir noe bedre da!

Lenke til kommentar

Heidu! jeg er sony ericsson teknikker på Teleservice Norway i Oslo :)

Jeg kan her og nå si at det som feiler din telefon er faktisk joysticken!

Men om det er fuktskade/veskeskade! så vil nok ikke din telefon bli reparert uansett! Ihvertfall ikke på garanti! Desverre.

Lenke til kommentar

Garantien er da nesten uansett ute om det er 1 års garanti der du kjøpte den... (Det er det som er vanlig.) Og når det er en fuktskade er det nok ingenting som kan gjøres gjennom garanti.

Tror nok at det har noe med den ryggsekksaken å gjøre, men alikevel skulle jeg gjerne vite (tenk nøye nå) om den i det siste ikke har blitt utsatt for fukt i fuktige omgivelser og/eller større tempraturforandringer (raskt).

Og; merke du pluttselig en forskjell i hvordan telefonen virket eller kom denne forskjellen gradvis over tid?

--

Snø, søle, vann, fall, og bang; 3330 dør heller aldri :p

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Ja her opplevd noe lignende...på "skidag" med skolen hadde jeg min T610 i sekken mens det regnet som verst. Da jeg kom hjem var det umulig å slå på mobilen, så jeg tok den fra verandre å la den på badet. Etter tre dag fikk jeg slått den på, men det hadde kommet litt vann på innsiden av skjermen. Noen dager senere hadde jeg problemer med at joistick'en ikke fungerte som den skulle, jeg ble litt sur av meg å slo til mobilen ganske hardt en gang...å etter det har alle knapper fungert som de skulle :w00t: , men skjermen har enda tegn etter vannet. :cry:

Btw for knapt et halvt år siden falt jeg av en hompedisse/huske og landet på mobilen som lå i samme lomme som nøklene, på skjermen ble det (utenom vannskaden) en liten rund flekk som er lys når resten er mørkt på skjermen og mørk når resten er lyst...så med andre ord et skjermen min gangske "ødelagt" :(

Noen som vet om det kan fikses?

Lenke til kommentar

Det er alltid håp! Ta ut batteri og legg den til tørk så skal du se den sparker til igjen!

Selv har jeg hatt min 3310 i vaskemaskina på 40 eller 60 grader :blush: , da jeg tok den ut igjen ulte, pep og blinket den, jeg tok ut batteriet, gikk på skolen og når jeg kom hjem igjen tenkte jeg skulle teste om den funket og det gjorde den :w00t:

Lever i beste vellgående!

Lenke til kommentar

I forumet http://www.mobil-sms.com er det skrevet et tips om dette. Vet ikke om tipset funker, men det er kanskje verdt et forsøk.

Hørte det at hvis man skulle være så uheldig å få vann/fuktskader på tlf. så kan man få på den litt sprit, da dette vil dampe bort vannet! Dette hvis mobilen er blitt ødelagt av skadene av vann/fukt da seff. Faren til en venn av meg som hadde gjort dette å sendt den inn igjen, det ble ikke funnet fukt/vannskader og forsikringen dekket tapet.  Ja, veit det høres veldig rart ut, men det er faktisk sant!
Lenke til kommentar
Hørte det at hvis man skulle være så uheldig å få vann/fuktskader på tlf. så kan man få på den litt sprit, da dette vil dampe bort vannet! Dette hvis mobilen er blitt ødelagt av skadene av vann/fukt da seff. Faren til en venn av meg som hadde gjort dette å sendt den inn igjen, det ble ikke funnet fukt/vannskader og forsikringen dekket tapet.  Ja, veit det høres veldig rart ut, men det er faktisk sant!

Uetisk vil nå jeg si.

Ved å gjøre dette så juger du rett og slett til både forhandler og reparatør.

Dessuten så så fjerner ikke spriten evt. irrskader. har det vert irr så har det vert fukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...