Gå til innhold

Viruslignende, lager titalls av like mapper

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et stort problem...

Hvis dere ser på http://www.stonehead.net/desk.JPG , vil dere se at det ligger en mengde med mapper som starter på "amok". Det er klart at her har noe gått amok.. lol.. Men jeg aner ikke hva det er! Og sletter jeg noen mapper, kommer det bare flere tilbake... Du kan se innholdet i en mappe på siden... Det er omtrent samme innhold i alle mappene.

Jeg har kjørt AdAware, SpyBot og antivirus sjekk. Ingenting fjerner det...

Samtidig som jeg har fjerna alle luhumskheter ved oppstart.

Er det noen som har noen som helst aning om hva det kan være?

Har et annet problem også, og vet ikke om det er beslektet. Hver gang jeg starter IE nå, så bruker den år og dag på å skrive inn adressen i adressefeltet (gigantisk delay). Derfor bruker jeg nå opera.. Det er en eller annen nettside som konstant "henter meg inn" i IE... noe beslekted med mysearchnow, ++..I tillegg til at jeg har fått en irriterende "dash grey" toolbar, som ikke vil vekk.

Noen tips der ute? Orker ikke sitte å knote i registeret nå.. Men skal fare gjennom i morgen...

I tillegg er det forresten en mappe nederst i program files, som heter xerox, med undermappe nwwia som nekter å la seg slette, da den er brukt av et annet program...

Eneste jeg kan huske å ha innstallert nylig er msn plus, (fra deres nettside), og Folding@Home. Men den ville vel ikke lage dusinvis med mapper den?

Mvh,

Joachim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først kan du da kjøre Oppgavebehandleren (Task Manager) og velge prosesser. Sjekk om det er noen prosesser der som du mener er unormale, gjerne post listen her.

Det mest logiske ville vel være at dette var et harmløst virus. Men har aldri hørt om noe sånt før.

Angående mysearch tingen. Den tror jeg ligger i Legg til /fjern programvare i kontrollpanelet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...