Tha_Zaynt Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Jeg drev og letet etter et passende news-script til siden min for noen uker siden da jeg snublet over www.mortz0r.tk. Jeg spurte innehaveren av siden (kjent som mortizz her på forumet) om han ikke kunne være så snill å sende meg news-scriptet han bruker. Jeg fikk det straks tilsendt, men uten instrukser. Da jeg tok en nærmere titt på det så det veldig basic ut, var bare noen variabler som måtte defineres. Men det skulle vise seg at det ikke var så enkelt som jeg trodde...Når jeg fikk lagt det ut på serveren min og skulle logge meg inn, skjedde det ingenting. Har sett på det om og om igjen, men finner ingen feil. Kanskje dere kan hjelpe meg? her er i alle fall kildekoden: login.php <?php /***************************************** ** _LOG_IN_____________________________ ** ** forfatter: Morten Daniel Fornes ** ** hjemmeside: http://www.mortz0r.tk ** ** sist endret: 15/05/2004 ** *****************************************/ /* KONFIGURASJON */ $URLToAdminPage = "admin.php"; $UsersFile = "data/users.dat"; /* SCRIPTET STARTER HER *****************************************************/ $user = $_POST['user']; $pass = $_POST['pass']; if (ereg("^[^?]+$", $URLToAdminPage)) $URLToAdminPage = $URLToAdminPage . "?"; $done = 0; $line = 0; $file = file($UsersFile); while ($file[$line]) { $a = explode("|", $file[$line]); if (($a[0] == $user) && ($a[1] == md5($pass))) { $user = $a[0]; $axx = $a[2]; $mail = $a[7]; $a[4] = date("d/m/Y"); if (empty($a[5])) { $a[5] = 1; } else { $a[5]++; } $file[$line] = implode($a, "|"); $done = 1; } $line++; } if ($done == 1) { $a = implode($file, ""); $fp = fopen($UsersFile, "w"); fwrite($fp, $a); fclose($fp); session_start(); $_SESSION['auth'] = true; $_SESSION['username'] = $user; $_SESSION['axxlevel'] = $axx; $_SESSION['email'] = $mail; header("Location: $URLToAdminPage"); } else header("Location: $URLToAdminPage&msg=error"); ?> Endret 22. juli 2004 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
LoS Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Forventer du seriøst at noen skal gidde å se igjennom det scriptet der? Spør han du fikk det av. edit: en test sak, sto jo helt i toppen. lag denne filen og chmod til 666 - data/users.dat lag denne filen og chmod til 666 - data/notes.dat lag denne mappen og chmod til 777 - img/smileys edit2: koden er så lang at den føkker opp forumet Endret 22. juli 2004 av LoS Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Gud bedre, vil du at noen skal lese gjennom det rotet av kode?? Edit: jeg er visst ikke den eneste.. Endret 22. juli 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Forventer ingenting...dere trenger ikke se igjennom hvis dere ikke gidder...var jo bare et spørsmål. Dessuten har jeg mistanke om at det bare er login-funksjonen det er noe galt med, så dere trenger ikke se igjennom _hele_ koden. Har laget users.dat og CHMOD'et alt riktig. Var ikke meningen å føkke opp hele forumet...sorry Endret 22. juli 2004 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
LoS Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Forventer ingenting...dere trenger ikke se igjennom hvis dere ikke gidder...var jo bare et spørsmål. Dessuten har jeg mistanke om at det bare er login-funksjonen det er noe galt med, så dere trenger ikke se igjennom _hele_ koden. Greit nok, men hvor er det?? Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 nå har jeg byttet ut admin.php med login.php, da jeg har en mistanke om at det er her feilen ligger.. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Er det lagt til noen brukere i users.dat ? Hvis ikke så er det jo ikke rart at det ikke funker Er ikke noen stor racer på filer, men kan se ut som om du splitter info med | i fila. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 Ja, har lagt til bruker i users.dat, den ser slik ut: admin|098f6bcd4621d373cade4e832627b4f6|9|21/06/2004|21/06/2004|9||||||| Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (du vil kanskje bruke noe annet enn "test" som passord neste gang) Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 ja, selfølgelig. Skrev jo inn test som passord så ikke alle på forumet her skulle se det egentlige passordet mitt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå