Gå til innhold

minne til EPoX 8KDA3+ (754) 3200 eller høyere?

Anbefalte innlegg

Har epox kortet som jeg trenger ram til(1024) Skal overklokke det hovedkortet klarer. Vil bare at det ikke stopper på ram'n. Har vurdert ozc PC-3500 2x512MB (2,5-3-2-8) 433MHz EB eller Ocz PC-3500 DDR 512 x 2 Kit (2-3-3-7) 433Mhz EL Den siste har bedre timings, men er ikke enhanced bandwith.

Har også kikket litt på diverse 3200 brikker fra corsair og ocz. Hva kommer til å gi best ytelse? 3200 med bra timings og litt mindre fsb eller 3500 med litt høyere timings og høyere fsb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har selv en mobil Amd CPU ( AMD XP-M 2400+ 35W ) og har nettopp kjøpt Corsair sin XL ram. Denne kjører orginalt på 2,6V på 200MHz DDR ( 400MHz effektivt ) og denne ram'en er bare upperlig. Klarer å klokke denne opp til 245Mhz (490MHz effektivt, men da med slappe timings )

Kjører nå brikka på 225 ( 450 ) på 2,9V og med timingsene 2-2-2-5

Så vil absolutt anbefale denne Corsair brikken, men den er dessverre noe dyr :ermm:

Mvh

Paul

Lenke til kommentar
Noen som har peil på om "EB" minnet til ozc klokker lenger enn "EL" minnet? og vet noen om det passer til hovedkortet jeg bruker? Trur ikke jeg har sett noen under amd64 erfaringer post'n enda.

Ja EB-minnet er noe av det beste til overklokking som selges idag, selv om specs er 2.5-3-2-x klarer den 2.5-2-2-x opp mot 250mhz.

Jeg har selv EB pc3500 og s754.

Du kan lese tester på http://www.anandtech.com/memory/

og thecrucible.com og pcstats.com

Endret av mantra17
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...