Gå til innhold

Gling Gling etter at en sang er avsluttet!

Anbefalte innlegg

Hei.

Vil noen PLEASE hjelpe meg å få bort den forbanna gling-lyden som kommer HVER gang en sang avsluttes??? Det verste er at den av og til kan holde på i minutter!!! Mange minutter!!

Dette gjelder når en sang avsluttes i Noatun eller Totem. Så når sangen avsluttes, holder den på sin "gling gling gling gling gling gling gling gling" i minutter til jeg må finne en annen sang å spille av!!!

Det første svaret jeg vil få på dette forumet er "Hvorfor bruker du ikke XMMS?" Vel, jeg har spurt for dere, og jeg svarer for dere:

For det første: Jeg liker det ikke.

For det andre: Det klikker HVER gang jeg spiller av en musikkfil som ellers fint funker i Totem eller Noatun.

Er mer enn takknemlig for svar. Holder ikke ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjører du amsn? Og kan de lydene i så tilfelle være MSN-lyder som ikke får bli avspilt før sangen er ferdig?

Dette er ikke bare et problem i amsn, men i alle IM-programmer som sender lyder rett til /dev/dsp uten multikanalstøtte. Man spiller en sang, og den ene kanalen holdes opptatt av sangen. Når IM-programmet vil si "ding, du har en ny melding", får den ikke spilt den av, så lyd-enheten legger den i kø. Når sangen endelig er ferdig, kan køen tømmes -- alle de små ding-lydene spilles en etter en, og selvsagt flere minutter forsinket.

Hvis du kjører KDE og bruker en musikkavspiller som sender musikk gjennom artsd istedetfor /dev/dsp, kan du sette IM-programmet til å bruke artsplay til å spille ding-lyder med. Da vil artsd multiplekse lydene gjennom den ene lyd-kanalen som finnes.

Eller du kan gå over til alsa :)

Lenke til kommentar

Spiller det noen rolle om driveren støtter hw miksing? Jeg irriterer meg over arts, men vil helst ha mulighet til å kunne spille av lyd fra flere kilder samtidig. Det er derfor jeg tenkte det kunne være lurt å sette inn Audigy-kortet igjen, pga. støtte for hw miksing i alsa...

Lenke til kommentar

Hardware-mixing vil nok fjerne hele problemet for allitd. God software-mixing kan i mange tilfeller gi samme resultat (ref. dmix, jackd). Et billig soundblaster live lydkort er bedre enn nesten alle andre lydkort for lyd i linux. Audigy-kortene er sannsynligvis et av få unntak.

Endret av drall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...