salah Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Hei. Vil noen PLEASE hjelpe meg å få bort den forbanna gling-lyden som kommer HVER gang en sang avsluttes??? Det verste er at den av og til kan holde på i minutter!!! Mange minutter!! Dette gjelder når en sang avsluttes i Noatun eller Totem. Så når sangen avsluttes, holder den på sin "gling gling gling gling gling gling gling gling" i minutter til jeg må finne en annen sang å spille av!!! Det første svaret jeg vil få på dette forumet er "Hvorfor bruker du ikke XMMS?" Vel, jeg har spurt for dere, og jeg svarer for dere: For det første: Jeg liker det ikke. For det andre: Det klikker HVER gang jeg spiller av en musikkfil som ellers fint funker i Totem eller Noatun. Er mer enn takknemlig for svar. Holder ikke ut. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Kjører du amsn? Og kan de lydene i så tilfelle være MSN-lyder som ikke får bli avspilt før sangen er ferdig? Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 det er også mitt tips... løsningen for xmms når jeg får det samme probleme er å konfigurere ALSA driveren (fra xmms) til en annen kanal slik at jeg kan spille heroes3 og høre på musikk samtidig. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Kjører du amsn? Og kan de lydene i så tilfelle være MSN-lyder som ikke får bli avspilt før sangen er ferdig? Dette er ikke bare et problem i amsn, men i alle IM-programmer som sender lyder rett til /dev/dsp uten multikanalstøtte. Man spiller en sang, og den ene kanalen holdes opptatt av sangen. Når IM-programmet vil si "ding, du har en ny melding", får den ikke spilt den av, så lyd-enheten legger den i kø. Når sangen endelig er ferdig, kan køen tømmes -- alle de små ding-lydene spilles en etter en, og selvsagt flere minutter forsinket. Hvis du kjører KDE og bruker en musikkavspiller som sender musikk gjennom artsd istedetfor /dev/dsp, kan du sette IM-programmet til å bruke artsplay til å spille ding-lyder med. Da vil artsd multiplekse lydene gjennom den ene lyd-kanalen som finnes. Eller du kan gå over til alsa Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Spiller det noen rolle om driveren støtter hw miksing? Jeg irriterer meg over arts, men vil helst ha mulighet til å kunne spille av lyd fra flere kilder samtidig. Det er derfor jeg tenkte det kunne være lurt å sette inn Audigy-kortet igjen, pga. støtte for hw miksing i alsa... Lenke til kommentar
drall Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Hardware-mixing vil nok fjerne hele problemet for allitd. God software-mixing kan i mange tilfeller gi samme resultat (ref. dmix, jackd). Et billig soundblaster live lydkort er bedre enn nesten alle andre lydkort for lyd i linux. Audigy-kortene er sannsynligvis et av få unntak. Endret 23. juli 2004 av drall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå