Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen som vil teste RAS Server kunnskapen?

Anbefalte innlegg

Her er scenarioet!

Jeg har en maskin i Bergen som står tilkoblem ISDN. På den maskinen har jeg server 2003 installert. Hjemme har jeg også ISDN og Server eller vanlig workstation OS tilgjengelig. Målet er å kunne ringe opp maskinen i Bergen fra Ålesund via ISDN slik at det blir opprettet en link mellom disse to maskinene gjennom telefonlinjen. Så vil jeg bruke Remote desktop eller Server Terminal for å få tilgang til maskinen. Det er viktig at jeg får tilgang til maskinen på denne måten fordi jeg skal starte et program på maskinen i Bergen og kjøre filer osv. Dette programmet styrer noen elektriske komponenter tilkoblet maskinen. Jeg vet at det går å opprette en kobling mellom to ISDN linjer ved hjelp av RAS server , men jeg vet ikke helt hvordan. Kan noen hjelpe meg med det?? Please!!

Hilsen Henrik..
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan dessverre ikke detaljguide deg, men på serveren:

1) starter du Routing and Remote Access (RRAS)

2) hørreklikk på serverikonet og velg (hvis rødt) Configire and Enable... (eller Disable hvis grønt og deretter Configure etc.)

3) I wizarden velger du Remote access og krysser av for Dial-up og følger konfigurasjonen.

Vær nøye med rettigheter. 2003 er mye strengere med default-rettigheter enn 2000 og NT4

4) Husk å skru på at Remode Connection skal være mulig (høyreklikk på My Computer, velger Remote-fanen og kryss av nederst)

Klienten en greiere. Opprett en vanlig Dial-Up link.

Når forbindelsen er et faktum, kan du sette opp Remote Desktop. Tror det skal gå greit.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...