Gå til innhold

AC Twinplex o.l.

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med AC Twinplex vannblokkene til skjermkort og northbridge? Og AC Cuplex Pro til CPU? Finner ingen hjelpsomme sider på språk jeg kan lese skikkelig.

Kom gjerne med anbefalinger til radiatorer også! Er f.eks. AC Airplex EVO 240 noe bra?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Cuplex, vanlig, på CPU, og twinplex på GPU og NB.

NB er jo helt grei; er jo ikke så mye som skal til.

GPU er godkjent, men ikke allverden. Jeg kjører på temp på mellom 40-50 på GPU på optimal clock @ Radeon 9600XT.

Vanlig Cuplex på CPU er helt ypperlig for meg, da jeg overklokker "i middelklassen", da HKet mitt ikke takler heftig overklokking. Opererer med loadtemp på 40C akkurat, P4 2,4@2,8.

Det viktigste av alt, er hvordan radiatoren er satt opp. Ellers vil mine temperaturer ikke si deg noe særlig.

Jeg kjører billigmodellen "Glacial", 120mm. På den svirrer det en MIST 120mm vifte som er svært stille, og dermed flytter lite luft. Raddis står nede forran i kabinettet med ca 7-8mm klaring til gulvet gjennom et støvfilter. Med andre ord, _lite_ luft siver gjennom radiator.

Med tanke på radiator og radiatoroppsett, er jeg svært fornøyd med temperaturer

Lenke til kommentar

Har tenkt litt på denne. På baksiden ser den ut til å være helt tett, så den kan vel festes i bunnen uten noen vifter eller åpninger på undersiden av kabinettet? Kanskje en vifte nede i front som suger ut luft hadde vært noe for denne? Eller inn i kabinettet - så suger 120mm viftene på radiatoren luften gjennom den.

Edit: Slettet feilet illustrasjon.

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar

Ta en titt på denne: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=271890

Så ser du hvordan jeg har gjort det med min raddis.

Den radiatoren du linker til er ikke tett på den ene siden. Begge sidene er helt like.

Det optimale er å plassere den i bunnen av kabinettet med vifter som suger kald luft utenfra inn gjennom radiatoren. Du blir nok nødt til å lage hull i kabinettet, eller å feste radiator på utsiden. Jeg vil anbefale støvfilter og griller. Det skal ingenting til før du bøyer og brekker radiator-finnene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...