<Andtho/> Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Har et problem med windows XP, når jeg prøver å åpne en mappe som jeg har alle videoklipp på PCen i så kommer det opp feilmelding om at det har skjedd en feil og utforsker vil bli lukket.. Så blir utforsker lukket og da også mappa jeg prøvde å åpne.. Jeg kommer ikke inn på den mappa uansett hva jeg gjør.. - Hva kan jeg gjøre? Er ikke noe datageni, men får til det meste hvis jeg får en god forklaring.. (: Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 1. Open up regedit.exe. 2. Go to HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler 3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Det er nok den berømte AVI feilen tenker jeg. . Klikk Start -> Kjør -> og skriv inn regedit 2. Finn frem til/søk etter følgende nøkkel: HKEY_CLASSES_ROOTSystemFileAssociations.avishellexPropertyHandler 4. Slett denne nøkkelen. 5. Avslutt Regedit (Det kan hende du må starte maskinen på nytt før dette vil fungere). EDIT: Lautsprecher var litt raskere gitt Endret 22. juli 2004 av TCi Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Sorry karer, det dere skrev fungerte ikke.. Har fortsatt samme problem.. ): Klikke på mappa med filmklipp, mappa åpner og alt virker i orden.. Et par sekunder etterpå kommer timeglasset opp ved siden av pila, så kommer feilmeldinga om at explorer.exe har gjort en feil og vil bli avsluttet, explorer avslutter og mappa blir lukket igjen... Skikkelig irriterende.. Lenke til kommentar
Foe_of_Good Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Det jeg gjorde var å gå inn i regedit, som de andre sa, men at jeg fant [HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E} og plasserte inn en minus mellom CLSID\ og {87D62D94, slik at det heller står [HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\-{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E} Ellers, Hvor mange filer er i mappen, hvor stor er mappen, type filer er det? AVI, mpeg eller hva? Og har du forhåndsvisning gående i mappen, eller er det bare ikoner? Hvis du kjører mappen med forhåndsvisning kan det kanskje være lurt å skru av den, hvis du får tid.. Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Ser ut som det er i orden nå.. Gikk inn i MsDos og sletta en og en .avi fil til det fungerte som normalt igjen.. Sikkert en korrupt .avi fil eller noe.. - Takk for hjelpa uansett.. (: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå