Nénmacil Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Hei Ettersom at jeg endelig har litt tid til overs, så ønsker jeg å begynne å utforske PHP programmering. Den beste måten å utforske dette på har jeg funnet ut at er ved å lage noe fra bunnen av selv. Mitt første PHP start prosjekt hadde jeg allikevel håpet å få litt hjelp til. Dette er hva jeg tenker på å lage: - Jeg ønsker å lage et slags skjema for innsending av nyheter, slik at andre brukere kan sende inn nyheter. - Jeg ønsker at nyhetene skal godkjennes av en bruker med høyere status før de publiseres. Jeg ønsker i første omgang å ikke benytte MySQL eller noen form for database, da jeg helst ønsker å gå nærmere inn på PHP først. Jeg hadde derfor satt veldig stor pris på de av dere som ønsker å hjelpe meg et stykke på vei. Har du for eksempel noen gode sider jeg burde se på eller viktig informasjon jeg burde lese, så tar jeg gjerne i mot slike linker også. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Tja, kan jo gi deg linken til siden min som jeg driver og lager guider på.. Er ikke ferdig, men hvis du sjekker innom iblant så oppdaterer jeg så fort jeg skriver noe nytt.. www.unrealized.org/phpguider/ Endret 22. juli 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 lokaltog: Jeg skal ta en tur innom siden din innimellom for å se om det kommer noen interessante artikler eller guider. Jeg skal lese igjennom det som står der fra før i morgen. Dersom det er noen andre som ønsker å dele sin kunnskap med meg, ville jeg ha satt stor pris på det Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Min erfaring når jeg startet med PHP var at det var lettere å lære PHP med mySQL enn PHP og filbehandling. Jeg brukte phpfreaks.com sine tutorials og det var lærerikt og jeg lærte fort hvordan det fungerte... Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 Takk for tilbakemeldinger så langt. Jeg tror jeg begynner med å lage et lite skript som man kan skrive nyheter og publisere fra. Ettersom at jeg ikke har noen MySQL konto tilgjengelig akkurat nå, så velger jeg å gjøre dette ved hjelp av bare PHP. Er det noen spesielle hensyn jeg burde ta før eller i det jeg benynner å kode? I hvilket filformat burde f.eks. nyhetene lagres i, eller spiller ikke dette noen rolle? Et siste spørsmål, hva brukes *.inc filer til i kombinasjon med *.php filer? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 mht inc/php: inc brukes ofte som filetternavn for filer som skal inkluderes i en php-fil: <?php include "hovedside.inc"; ?> En feil som er lett å gjøre, er å skrive passord og annen informasjon i slike filer, for om man går rett til filen uten å inkludere den via php, vil man i mange tilfeller se en ren tekst-fil. Jeg har ofte kalt sidene for .sde (side), bare for å sette litt personlig preg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå