Gå til innhold

Popups hele tiden jeg dør..!

Anbefalte innlegg

Hei! Som sagt i topic får jeg popups hele tiden om stop these popups og new offer to you og en som heter 680180.net. Og så skifter'n nettsia mi slik det komme noe daily horoscope automatisk installert :no: Takler ikke dette her asså :EXTREMENO:

Det kan poppe opp 2 like reklamer og :( Skal prøve med ad-aware nå!

Takker for hjelp!!

pcgutten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På en annen side så gjør han forbanna lurt i å legge inn en nettleser uten ActiveX til generell internettbruk - selv msn.com har anbefalt firefox for å unngå sikkerhetshull som lar virus og spyware legges inn på maskinen uten noe særlig innsats fra brukeren. En annen smart idé når man først skal være føre var er å faktisk lese EULA når man legger inn programmer.

Lenke til kommentar
Bytt nettleser! Nesten all møkka kommer gjennom IE.

www.opera.com

www.mozilla.org

Neimen er det ikke lille Dan1el som kommer for å spre kvalme :roll:

Grunnen til at møkk kommer inn gjennom IE er at folk bare klikke ja på alt uten å se hva det er. Kunne du ikke heller råde gutten til å passe på hva han godtar når han er på nettet? Hva er egentlig vitsen med å bytte nettleser, når den han har nå funker ganske fint. Det tar han kanskje 5 min. å fixe problemet, så det er ikke nødvedig å bytte nettleser.

Lenke til kommentar
Bytt nettleser! Nesten all møkka kommer gjennom IE.

www.opera.com

www.mozilla.org

OT; Hvor mange ganger har du postet disse linkene de siste dagene? :ermm:

Og når det gjelder sånne popups ang. popup-stoppers, har jeg selv opplevd at disse noenganger kommer gjenom "net send", stopp tjenesten "messenger" i services.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaller deg å kjøre overnevnte anti-spyware programmer. Installer også anti-popup programvare dersom du absolutt vil holde på explorer.

Explorer har en rekke hull, bla i active-x og det er IKKE nødvendigvis brukerens feil dersom det kommer spyware! Jeg har fått dette med explorer, uten i det hele tatt å trykke ja på noe som helst!

Opera, mozilla og netscape er alle browsere som fungerer like godt/bedre enn explorer, og jeg anbefaller på det sterkeste å bruke en av disse istedenfor explorer.

Jeg ser faktisk på MS explorer som en seriøls risikofaktor for en datamaskins sikkerhet!

Til Lautsprecher: jeg synes faktisk det var du som laget uro nå. Popups/spyware er et STORT problem for mange ukyndige eksplorerbrukere. Dette problemet finnes ikke i opera, og det er helt naturlig å anbefalle en annen nettleser i en slik tråd som denne!

Endret av Zamoht
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...